סערה דיפלומטית: בריטניה שוקלת להשהות את הסכמי הסחר עם ישראל

ספק אם מישהו בישראל ציפה לתגובה דיפלומטית כל כך חריפה: השגרירים הישראליים בלונדון ובפריז זומנו לשיחת נזיפה בעקבות ההחלטת ממשלת נתניהו לאשר עוד 3,000 יחידות דיור בשטחי E1.

התגובה מצד הממלכה אינה נגמרת כאן. הממשל הבריטי צפוי להתכנס היום ולהחליט בהמשך היום כיצד להגיב להחלטת הממשלה לאשר תוספת בנייה בהתנחלויות בשטח E1 השנוי במחלוקת במזרח ירושלים.

סקיי ניוז הבריטי מדווח כי גורמים בכירים בלונדון אמרו כי הממשלה שוקלת כיצד לפעול והדגישו: "כל האופציות על השולחן". אותם מקורות הוסיפו כי במשרד החוץ בלונדון "יש תיאבון לפעולה" נגד ישראל עד כדי "בחינה מחדש" של הסכמי הסחר עם ישראל.

הולנד וקמרון – תגובה דיפלומטית חריפה | צילום: רויטרס

בשנת 2011 הייתה בריטניה יעד הייצוא השני בגודלו של ישראל לסחורות (לא כולל יהלומים) אחרי ארצות הברית כאשר היקף הייצוא עמד על 1.4 מיליארד דולר.

ממשלת צרפת הכחישה הבוקר את הדיווחים כי היא מתכוונת להשיב את שגרירה מישראל בתגובה להחלטת בנימין נתניהו להרחיב את הבנייה בהתנחלויות. "יש לנו אמצעים אחרים להביע את מורת רוחינו", סיפר גורם במשרד החוץ הצרפתי לסוכנות הידיעות רויטרס ומאוחר יותר התבהרו הדרכים הצרפתיות אחרי ששגריר ישראל בצרפת יוסי גל זומן למשרד החוץ הצרפתי ובמשרד מחו בפניו על התכנון לבנות יחידות דיור מעבר לקו הירוק.

שר האוצר, יובל שטייניץ, הגיב בגלי צה"ל על המשבר הדיפלומטי שנוצר ואמר כי "לא היה לנו ספק שהאירופים והאמריקאים ישמיעו קולות מחאה נגד ההחלטה לבנות בשטחי E1, אני בטוח שכולם מבינים שהיינו צריכים להגיב. לא ייתכן שישראל תושיט את הלחי השנייה למהלך הפלסטיני", אמר שטייניץ.

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן