ספורטיבי, עשיר – ובודד: הרשתות החברתיות מספקות הצצה לחייו של הרוצח מקליפורניה

ביום שישי האחרון הזדעזעה ארה"ב פעם נוספת, כשצעיר בן 22 יצא למסע הרג בקליפורניה, וטווח בבאי מועדון לילה בעיר סנטה ברברה. 6 צעירים וצעירות נהרגו כתוצאה מהירי, ו-7 נוספים נפצעו. היורה עצמו, אליוט רוג'רס, נורה על ידי המשטרה המקומית ונהרג גם הוא – אך נדמה כי דמותו אשר ממשיכה להתקיים ברשתות החברתיות השונות יכולה לספק הצצה לנפשו של צעיר אשר יוצא למסע הרג מטורף שכזה.

רוג'רס, כך נראה, היה בחור צעיר ועשיר מאוד – אך בודד למדי. הוא הקפיד להעלות סרטונים לעמוד אישי אשר החזיק באתר יוטיוב, בהם הרבה להתלונן ולהביע זעם רב על העובדה כי למרות שהוא "הבחור המושלם", לראייתו, אף אישה לא מעוניינת בו. "אני לא מבין למה אתן, הבחורות, אף פעם לא הייתן מעוניינות בי" הוא אומר באחד הקטעים בהם הוא צילם את עצמו כשהוא יושב במכונית ה-BMW שלו, "אבל אני אנקום בכן על כך". בהמשך הוא מצהיר כי בכוונתו לנקום בכל אותן "חתיכות מסנטה ברברה" אשר דחו אותו לאורך השנים האחרונות.

רוג'רס, כך נראה, אכן האמין כי הוא ה"בחור המושלם", וכי כל בחורה צריכה לרצות את חברתו. הוא הקפיד לתחזק את תדמית ה"חלום האמריקאי" שבנה, באמצעות הרשתות החברתיות השונות: הוא העלה תמונות שלו מתעמל, נוהג ברכבי פאר או מתיישב במקומו במחלקה הראשונה בטיסה. לפני מספר שבועות העלה וידאו נוסף, בו תמה כיצד ייתכן כי הבחורות עדיין אל רוצות אותו, למרות שהוא נוהג ב-BMW ומרכיב משקפי שמש אשר עלו מעל 300 דולר.

טס מחלקה ראשונה ושותה שמפנייה. חברים אין | צילום מסך מתוך פייסבוק

הוא הרבה להשמיע טענות דומות גם בפורומים שונים באינטרנט בהם השתתף דרך קבע, לרבות פורומים לבודי-בילדרס (שרירנים) או פורום של "התנועה לזכויות הגבר". האחרונה זכתה להאשמות חריפות במהלך הימים האחרונים, כשכתבים שונים בארה"ב אף האשימו אותה כי היא שהשפיעה על רוג'רס לצאת למסע הרצח המטורף וכי רוג'רס מצא מענה לכעסיו בדפי האינטרנט הזועמים של האגודה, במקום לקבל טיפול מקצועי.

גם בדף הפייסבוק שלו המשיך רוג'רס לתחזק את תדמית הצעיר העשיר והספורטיבי אשר בנה לעצמו – אך התמונות והסטאטוסים שהעלה מציגים צעיר בודד למדי, אשר מצולם תמיד לבדו. חברים אינם מופיעים בתמונות כלל, קל וחומר נשים. רוג'רס צילם את עצמו בטיסות, ברכבי יוקרה, בכניסה להופעה פרטית של הזמרת קייטי פרי ואפילו עם הוריו במהלך הפרימיירה לסרט ההוליוודי "משחקי הרעב" (אביו עבד כעוזר במאי בסרט). אך למרות התמונות המרשימות, חבריו מיעטו להגיב עליהן. רוג'רס עצמו הירבה ללחוץ "לייק" על תמונותיו שלו – אך במרבית המקרים הוא היה היחיד לעשות כן. הוא היה אובססיבי ביחס לעצמו, וביחס להצגת חייו היקרים כלפי חוץ – ופייסבוק היה הכלי המושלם בשבילו לעשות זאת.

יוטיוב, מנגד, היה המקום בו הוא פרק את הזעם העצור בו. סרטון אחר סרטון הוא שיתף את הגולשים בתסכול אשר צבר. במקרה אחד, צילם זוג יושב מחובק בחוף הים וסיפר למצלמה כיצד הם גורמים לו להרגיש בודד אפילו יותר.

הסרטים והסטאטוסים אשר העלה רוג'רס לא נעלמו מעיניהם של גולשים אחרים, כמו גם מעיניו של הוריו. לאחר שהם נחשפו לסרטים המטרידים אשר העלה ליוטיוב הם התעקשו כי יקבל טיפול פסיכולוגי (בניגוד לטענות השונות כי רוג'רס לא טופל כלל), ועורך דינם סיפרו לרשת ABC כי ההורים המודאגים אף פנו למשטרה והביעו חשש בארש לפעולותיו של בנם. לטענת עורך הדין, רוג'רס אובחן על ידי מומחים כ"פציינט בעל יכולות יוצאות מגדר הרגיל, אשר לוקה בתסמונת אספרגר".

גם גולשים נוספים באותם פורומים בהם גלש התעמתו איתו לא אחת בעקבות פרסומים מטרידים ששחרר. כשהתלונן בפורום כי ראה "בחור הודי, נמוך, נוהג בהונדה סיוויק – ולידו בלונדינית יפיפיה", הגולשים האשימו אותו בגזענות, בקנאה, וכמו שגולש אחד היטיב לבטא: "אתה יכול לנהוג ב-BMW , אבל כל עוד לא כיף להיות איתך, זה לא משנה". גולשים אחרים התייחסו לסרטים שהעלה כ"חומרים של רוצח" ו"אלימים ומטרידים".

בינתיים, חברת גוגל (אשר מחזיקה ביוטיוב) מחקה את הסרטון שהעלה בו הוא מכריז כי יצא לנקום באותן "חתיכות מסנטה ברברה", בטענה כי הוא פוגע ברגשות הצופים. באשר לסרטים האחרים שהעלה, בגוגל עדיין צריכים להחליט כיצד לנהוג איתם. 

"לא מבין למה נשים לא רוצות אותי". רוג'רס | מתוך יוטיוב

דמותו הדיגיטלית של רוג'רס, כפי שהיא עולה מפעילותו ברשתות החברתיות השונות, מספרת רק חלק מהסיפור של הצעיר העשיר והספורטיבי – אך הבודד והצמא לאהבה, אשר יצא באופן מודע ועצמאי למסע רצח אכזרי, רק בכדי לנקום על שנים של בדידות וחוסר הצלחה עם בנות המין השני. כעת, קולות רבים בארה"ב מאשימים את אתרים אלו בכך שאיפשרו לרוג'רס מקום מפלט וירטואלי בלבד, אשר לא טיפל באמת בבעיותיו הנפשיות ואפשרו לו להעלות אמירות מטרידות ואלימות מבלי שאיש יתייחס אליהן ברצינות.

בסופו של יום מדובר במקרה רצח טראגי נוסף, אשר מציג כמה מהבעיות הבסיסיות ביותר הקיימות בארה"ב. כשבחור צעיר מתמכר לחלום ולתדמית אשר אימץ לעצמו, והעולם פשוט מסרב "להתיישר" עם אותה התדמית. וכמובן שהקלות בה יכול היה רוג'רס להשיג אקדח ולצאת למסע רצח שכזה גם היא מעלה פעם נוספת לדיון בארה"ב את סוגיית הנשק הרגישה כל כך. הרשתות החברתיות השונות, במקרה הזה, הן רק סימפטום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן