ספרד עושה שרירים: "לא בטוח שנבקש חילוץ מהאיחוד האירופי"

ספרד משחקת באש: ראש הממשלה מריאנו ראחוי אמר היום כי המדינה ממשיכה ללמוד את המחיר שתיאלץ לשלם על בקשת סיוע רשמית מתוכנית רכישת האג"ח של הבנק האירופי המרכזי, אולם תנאי השוק המשתפרים עשויים לייתר את הצורך בבקשה שכזו.

"אני לא יודע אם ספרד צריכה לבקש חילוץ", אמר ראחוי בדיון בפרלמנט הספרדי. תשואות האג"ח של ספרד צנחו בדרמטיות, לשפל של חמישה חודשים (כלומר מצב החוב של המדינה השתפר), מאז שנגיד הבנק האירופי המרכזי מריו דראגי הודיע בשבוע שעבר על תוכנית לרכישה בלתי מוגבלת של אג"ח להפחתת עליות החוב של המדינות שנמצאות במשבר ביבשת, אולם התנאי היה כי המדינות הללו יבקשו עזרה מקרן החילוץ של גוש היורו ויצייתו לכללים תקציביים נוקשים.

ראחוי | צילום: רויטרס

מוקדם יותר, בראיון לעיתון פיני, אמר ראחוי כי אין לו התנגדות לכך שקרן המטבע הבינלאומית תפקח על עמידת ספרד בתנאים, אולם התעקש כי לא יעלו דרישות חדשות כלפי ספרד על קיצוץ החוב הלאומי. "קרן המטבע כבר מפקחת על הכלכלה שלנו", מצוטט ראחוי בעיתון.

ספרד, אשר קיבלה כבר חילוץ של 100 מיליארד יורו מקרנות חילוץ אירופיות עבור הבנקים שלה, נאבקת גם בגירעון תקציבי, מחוזות במשבר ולחץ מצד סוכנויות דירוג האשראי.

"האופציה היחידה שאני שוקל היא שימוש במנגנון עליו הכריז הבנק המרכזי", אמר ראחוי. "האפשרות שנבקש חילוץ עבור כל המדינה לא נמצאת על הפרק".

דבריו של ראש הממשלה הספרדי מעלים את האפשרות שספרד תבקש סיוע מוגבל, אשר יכלול בעיקר רכישות אג"ח אותן תנפיק בשוק על ידי הבנק האירופי, מבלי לקחת על עצמה תוכנית סיוע מלאה כפי שקיבלו יוון, פורטוגל ואירלנד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן