ספר הבז' ותקוות לתמריצים הזניקו את וול סטריט

 

יום המסחר בבורסות וול סטריט ננעל בעליות שערים חזקות, על רקע החלטת הבנק האירופי המרכזי להשאיר את הריבית ברמה של 1%, ודיווחים על כך שהבנק הפדרלי עשוי ליישם תוכנית נוספת לעידוד השווקים בקרוב. גם הדיווחים על כוונת מנהיגי המדינות הגדולות באירופה לפעול למציאת פתרון למשבר בגוש היורו תרמו לעליות.

מדד S&P 500, שנפל ב-6% בחודש מאי, עלה ב-2.3%. הדאו ג'ונס עלה ב-2.4% ומדד הנאסד"ק קפץ ב-2.4%.

תרומה נוספת לעליות נתן פרסום ספר הבז', שסקר את מצב הכלכלה האמריקאית על פי 12 מחוזות הבנק הפדרלי. על פי הספר, בחודשיים האחרונים המשיכה כלכלת ארה"ב לצמוח באופן מתון, וגם קצב גיוס העובדים לשוק התעסוקה התגבר מעט בעת האחרונה.

מוקדם יותר דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי הבנק הפרדלי בארה"ב מתלבט אם השווקים בארה"ב זקוקים לזריקת עידוד – ואם כן כיצד לבצעה. על פי הדיווח, הצמיחה האפסית בשוק התעסוקה האמריקאי והדאגות הגוברים בנוגע לאירופה העלו מחדש את האופציה של פעולה מצד הבנק בניסיון לעודד את ההתאוששות.

החלטת הבנק המרכזי שלא להוריד את הריבית מעבירה את האחריות לעברם של מנהיגי גוש היורו, שיצטרכו לקבל החלטות מושכלות וליצור כלים לעידוד הכלכלה בגוש היורו במחיר שיהיה נמוך ממחיר של התפרקות הגוש. לדברי נשיא הבנק המרכזי, מריו דראגי, ""הבנק אינו יכול לפצות על חוסר העשייה ואוזלת היד של הממשלות בגוש היורו". דראגי הוסיף כי "החלטת מנהיגי אירופה לפעול למען איחוד כלכלי עמוק יותר היא צעד חשוב מאוד. אנחנו מקבלים בברכה את החלטת המנהיגים לפעול על מנת ליצור איחוד כלכלי ומוניטרי".


על פי נתונים שפרסם היום משרד העבודה האמריקאי, פריון העבודה ירד ברבעון בקצב שנתי של 0.9%, זאת למרות תחזית הכלכלנים שחזתה ירידה של 0.8% לאחר שנתונים ראשוניים הצביעו על ירידה של 0.5% בפריון העבודה ברבעון הראשון של השנה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן