סקר חדש: יאיר לפיד מזנק ל-30 מנדטים, הליכוד ביתנו צונחת ל-22

הבחירות האחרונות יצרו הפתעה רבה לאחר שיאיר לפיד, יו"ר יש עתיד, זכה בהן ל-19 מנדטים, והפך בין לילה לאיש החזק בפוליטיקה הישראלית, ששינה למעשה את המפה הפוליטית בישראל.

אלא שכעת, כך על פי סקר מיוחד שערך מכון פאנלס למגזין סופהשבוע, מסתבר שידו של לפיד עוד נטויה, וכי אם היו נערכות הבחירות היום, הרי שמפלגתו הייתה צפויה לחולל סנסציה של ממש.

לפי הסקר, יש עתיד זוכה ל-30 מנדטים (לעומת 19 בבחירות), מה שלמעשה הופך את יאיר לפיד לראש הממשלה המיועד, אשר יעמוד כמובן בראש המפלגה הגדולה ביותר בכנסת. מנגד, הליכוד-ביתנו מאבדת מכוחה והופכת למפלגה השניה בגודלה עם 22 מנדטים בלבד (לעומת 31 בבחירות).

האיום החדש על נתניהו | צילום: מרק ישראל סלם

נפתלי בנט מתחזק אך במעט, ועל פי הסקר מגיע ל-15 מנדטים (לעומת 12 מנדטים להם זכה בבחירות). עם או בלי קשר למגעים האחרונים להרכבת הממשלה, ולכניסתה של התנועה בראשות לבני לקואליציה, נחלשת התנועה ויורדת ל-4 מנדטים (לעומת 6 מנדטים בבחירות).

מי שעוד נחלשה היא מפלגת העבודה שזוכה ל-13 מנדטים (לעומת 15 בבחירות), כמו גם ש"ס, שזוכה ל-9 מנדטים (לעומת 11 בבחירות).

לפי הסקר, נראה כי הסיבה העיקרית להתחזקות לפיד נעוצה במידת האמון הרבה שרוחש לו הציבור. 59% מהמשיבים מאמינים לו, וזאת לעומת 40% שטענו כך ערב הבחירות. למרות הירידה במנדטים, בנט שומר על שיעור האמון הגבוה בו שעומד על 54%, וכך גם שלי יחימוביץ' – שנהנית מ-48% אמון. לבני ונתניהו, מנגד, שומרים על אחוזי אמון נמוכים מהציבור (27% ו-31%, בהתאמה).

הסקר מתייחס גם להצטרפותה של לבני לקואליציה. לדעת הציבור, הרי שהצטרפותה לנתניהו מונעת משיקולים אישיים (64%), ולא מטובת המדינה (21%) מה שגם פוגע בתדמית שניסתה ליצור לעצמה כ"מיסיס קלין". לא רק זאת, אלא ש-49% מהישראלים אף רואים בכניסתה לקואליציה – הפרה של התחייבויותיה לבוחרים.

64% חושבים – לבני נכנסה משיקולים אישיים | צילום: מרק ישראל סלם

כמו כן, הציבור מעניק רוח גבית לבנט ולפיד ולמעשה אומר להם לעמוד על שלהם במו"מ הקואליציוני, מבלי להתגמש או להתפשר.

נקודה נוספת אליה התייחס הסקר נוגעת לנושאים המרכזיים שלדעת הציבור ראויים להתייחסות המרכזית. כאן, 40% מהישראלים מדרגים את הנושא הכלכלי במקום הראשון, ולאחר מכן הנושא הביטחוני עם 17%, והשוויון בנטל גם כן עם 17%.

פילוח המנדטים לפי הסקר

יש עתיד- 30

הליכוד ביתנו- 22

הבית היהודי- 15

העבודה- 13

ש"ס- 9

מרצ- 7

יהדות התורה- 6

התנועה- 4

חד"ש- 4

עוצמה לישראל- 3

רע"מ תע"ל- 3

קדימה- 2

בל"ד- 2

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן