סרט אימה: הבצורת בארה"ב גרמה למחסור חמור בפופקורן בקולנוע

הבצורת הקשה שפגעה בדרום מערב ארה"ב מראה את אותותיה בשוק הפופקורן ברחבי המדינה. בעלי שדות התירס בארה"ב עומדים חסרי אונים ומביטים מהצד כיצד שבועות ללא גשם מייבשים את יבוליהם. עם הירידה הדראסטית בכמות היבולים, קטן מלאי התוצר שמספקים החקלאים לשוק וכתוצאה מכך ממריאים מחירי הסחורות. עקב כך, הפך הפופוקורן למצרך נדיר בארה"ב. 

"זוהי השנה הגרועה ביותר שלנו", מספר מארק שו, דור שלישי ליצרני פופוקורן מאינדיאנה. לדבריו, במפעלי הייצור כבר "מגרדים את תחתית ארגזי האחסון על מנת לנסות לספק סחורה לצרכנים". 

כתוצאה מהמשבר במפעלי הפופוקורן, נמצאים הספקים, מחנויות וקויוסקים קטנים, דרך בתי קולנוע ועד לרשתות הגדולות במצב בו הם אינם יכולים לספק את הביקושים בשוק ומתקשים ליצור מלאי של הסחורה לימי הסתיו. עקב כך, עלו מחירי הפופקורן בשוק באופן משמעותי, כך ששקית של 110 ק"ג של פופקורן שעלתה בעבר כ-20 דולר, עולה כעת 30 ואף יותר. 

למרות המחסור מחירי הפופקורן בקולנוע לא יעלו | צילום: רויטרס

בשל כך, פנו יצרני הפופוקורן לחיפוש מלאי תירס במקומות מרוחקים. יש מי שפנה לארצות דרום ארה"ב, כמו לואיזיאנה, שם עונת גידול התירס קצרה יותר מאשר בדרום-מערב המדינה. בנוסף, היצרנים תרים אחר חקלאים מדרום אמריקה, שם עונת שתילת התירס צפויה להתחיל בשבועות הקרובים. 

עם זאת, בעוד שצרכנים יאלצו לשלם יותר עבור פופקורן בחנויות המכולת בקרוב, אנליסיטים מעריכים כי לא תהיה התייקרות משמעותית של החטיף בקופות בבתי הקולנוע. לדברי בוב גולבין, מנהל מחלקת שיווק המזון בחברת טכנומיק בע"מ, "המחיר של הפופקורן גם ככה גבוה, כך שאם בקופות הקולנוע יתבקשו הלקוחות לשלם יותר, הם יעדיפו לבחור בחטיף אחר במקום". 

תעשיית הפופקורן בארה"ב, שרשמה מחזור מחירות של 985 מיליון דולר ב-2010 קטנה השנה ב-2.2%. אולם, היא מהווה שביב קטן בלבד מכלל תעשיית התירס במדינה. מרבית הפופקורן בעולם מיוצר על ידי ארה"ב ולאחרונה, גדל הביקוש של המוצר באופן משמעותי בעיקר בשוקי סין ורוסיה.

מזג האוויר פגע קשות ביבולי התירס | צילום: רויטרס

למרות זאת, כ-80% מהביקוש לפופקורן מגיע מארה"ב. על פי נתונים של דריקטוריון הפופוקורן האמריקאי, ארגון סחר תעשייתי לאומי, הציבור בארה"ב צורך כ-16 מיליארד ליטר של פופקורן בשנה.  
עד עתה, גם בתקופות של משבר כלכלי בארה"ב הפופקורן סיפק לחקלאים ובעלי המפעלים מקור הכנסה די יציב. אולם, עם עלייתן של הטמפרטורות, ירדה כמות היבולים באופן משמעותי וצמצמה את היקפי העסקים.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן