עדכנתם ל-iOS 7? היכונו לאינטרנט המהיר בעולם

הורדתם את iOS 7? תתחדשו, הדור הבא של האינטרנט כבר נמצא אצלכם בכיס. כבר חמש שנים שהמדענים מדברים על תשתית הרשת החדשה, מולטי-פץ‘ TCP שמה, שנועדה להפוך את התקשורת הסלולרית ליותר אמינה ויציבה ממה שיכולתם לדמיין. כעת מתברר כי אם עדכנתם את האייפון (או כל מכשיר אפל אחר), אתם למעשה כבר משתמשים בה.

יותר מהיר, יותר יעיל

איך זה עובד? שאלה מצויינת. אבל לפני שנסביר מה זה מולטי-פץ‘ TCP, נסביר לרגע כיצד אתם גולשים כיום. נכון לעכשיו, אם אתם מחוברים גם לווי-פי וגם לרשת הסלולרית באותו הזמן, ההתקן עושה שימוש רק באחת מהן כדי להעביר מידע. אבל מה אם, נניח, אתם מחוברים לווי-פי, ולרגע אין קליטה? התקשורת נתקעת ואתם מתוסכלים. מכירים את החוויה המפוקפקת? גם אנחנו. בנוסף, אם פתאום הרשת הסלולרית שלכם מהירה יותר, ואתם מחוברים נניח גם לווי-פי, אין לכם שום יכולת לנצל את היתרון החדש בכדי לגלוש קצת מהר יותר.

מולטי-פץ‘ TCP פותרת את הבעיה הזו כהרף עין, ומאפשרת להשתמש בכמה קישורים במקביל. זאת אומרת שאתם יכולים להיות מחוברים גם לרשת הסלולרית וגם לווי-פי, ולנצל את שני החיבורים יחדיו.

צילום: רויטרס

לפני שאתם מתרעמים על ניצול חבילת הגלישה שלכם ללא ידיעתכם, דעו שיש לכם שליטה מלאה בדבר. על מנת להפעיל את הפלא, כל שעליכם לעשות הוא להפעיל את סירי – העוזרת האישית של אפל. ברגע שנתתם לה פקודה הכוללת שימוש רשת כלשהו, היא תנצל את הטכנולוגיה החדשה. פתחתם דפדפן מיוזמתכם וחיפשתם משהו? אתם עדיין בטכנולוגיה הישנה.

המשמעות של החידוש הזה אדירה. קודם כל, עבור המשתמשים, שיוכלו לחוות חוויית רשת מהירה יותר באופן משמעותי, וליהנות יותר מהשימוש בהתקן הנוצץ. בנוסף, מכיוון שמדובר בפעם הראשונה בעולם בה נעשה בטכנולוגיה שימוש מסחרי, יש לכך משמעות לא קטנה גם עבור אפל. החברה אולי לא חושפת את מעלליה הטכנולוגיים מדי יום, אבל עצם הטמעת הטכנולוגיה החדשה מוכיחה שמהנדסיה לא קופאים על שמריהם.

צרות בגן עדן

אבל לא רק חדשות טובות נושאת בחובה מערכת ההפעלה החדשה. למרבה הצער, כמו כל מערכת חדשה היא טומנת גם כמה באגים, חלקם מעניינים במיוחד. כך למשל התגלה במהלך סוף השבוע כי המערכת מאפשרת להתקשר לכל מספר שהוא כאשר הטלפון נעול, אופציה שאמורה להיות שמורה רק למספרי חירום. וכשאנחנו כותבים "כל מספר שהוא", אנחנו מתכוונים לזה – כולל מספרים של שיחות סקס ושאר מרעין בישין.

ואם זה לא מספיק, אפל הנחיתה על ראשנו צרה נוספת. אם יש לכם אייפד או אייפון חדשים יחסית, ואתם מטעינים אותם באמצעות כבל הלייטנינג החדש, שימו לב – אם אין ברשותכם את הכבל המקורי, עדיף שלא תעדכנו את מערכת ההפעלה. בניגוד לעבר, בו התקבלה הודעת אזהרה אך ההטענה התבצעה בשלום, כעת המערכת חוסמת את ההטענה הפיראטית ובאופן נרחב יותר.


לכתבה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: תוך 3 ימים – הכנסות של מילארד דולר ל-GTA 5

עוד בגיקטיים: 9 אפליקציות מצוינות שיחסכו לכם זמן

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן