עדן טבע מרקט כתבה "הנחה" בלי להעניקה ותשלם 75 אלף שקל

רשת השיווק 'עדן טבע מרקט' תשלם קנס של 75 אלף שקל בגין הטעיית צרכנים, כך קבע בית משפט השלום בחיפה. השופט ערן קוטון הרשיע את החברה בעקבות תלונת צרכן על כך שהחברה הבטיחה לו הנחה ולא העניקה אותה.

מן התביעה עולה כי בחודשים מאי ויוני 2011, הוצגו בסניף עדן טבע מרקטחוצות המפרץ שלטים שהציעו מוצרי ויטמינים במחירים "מעודכנים לאחר 25% הנחה ממחיר המחירון של החברה". זאת, בעוד שהמוצרים כאמור מעולם לא נמכרו על ידי עדן טבע מרקט קודם לכן במחירי המחירון שהומלצו על ידי הספקים, ועל כן כלל לא ניתנה הנחה בפועל לצרכן מהמחיר הקודם.

עוד נטען בכתב האישום כי מוצרים אחרים נמכרו במבצעי הוזלה, אך אחוזי ההנחה כפי שהוצגו בפני הצרכן חושבו ממחירי המחירונים, מחירים בהם לא נמכרו המוצרים מעולם. במסגרת מבצעים אלה אמנם קיבל הצרכן הנחות, אך באחוזים נמוכים יותר ממה שהוצג, ביחס למחירים בהם נמכרו המוצרים בפועל לפני המבצעים. 

צילום: מרק ישראל סלם 

השופט קוטון הורה לרשת השיווק לשלם קנס כספי של 75 אלף שקל והתחייבות על סך 50 אלף שקל להימנע מביצוע העבירות בהן הורשעה במשך 3 שנים. מנכ"ל החברה חויב לחתום על התחייבות אישית בסך 15 אלף שקל. בנוסף, מנהל הסניף שבו נעברו העבירות נקנס בסכום של 5,000 שקל. החברה ומנהליה הורשעו בעבירות של הטעיית הצרכן ובאי הודעת פרטים במבצע, המהווה מכירה מיוחדת, בניגוד לחוק הגנת הצרכן. 

הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עו"ד תמר פינקוס, אמרה: "מפאת חשיבות הנושא הוצאו הנחיות ממונה לגבי אופן פרסום מבצעים, הנחות ומחירים. במהלך 2012 ביצעה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מבצעים ארציים לאכיפת ביצוע מבצעים ופרסומם בהתאם לחוק. הממונה מדגישה כי הרשות תקפיד על אכיפה דקדקנית של הוראות חוק הגנת הצרכן והנחיות הממונה ותנקוט בהליכים כנגד כל מפר הפוגע בזכויות ציבור הצרכנים בישראל."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן