עובדים במעריב: דרשו מאיתנו 800 אלף שקל לייעוץ משפטי

האם הסכום שנקבע עבור הייעוץ המשפטי שמקבלים עובדי מעריב גבוה מדי? היום נודע כי עובדי מערכת העיתון קיבלו אתמול מייל שבו נתבקשו לאשר ייפוי כוח למשרד עורכי הדין הורנשטיין, המייצג את החברה במגעיה מול בעלי השליטה בניסיון להשיג את כספי הפיצויים שהובטחו להם. על פי המידע, העובדים נתבקשו לאשר תשלום של 400 שקל לעובד לאחר קבלת דמי הפיצויים. עובדים בעיתון התרעמו על הבקשה לגיוס סכום משוער של למעלה מ-800 אלף שקל עבור הייעוץ: "הסכום הזה נשמע מופרך. קריסת מעריב כבר הולידה מיליונר חדש – וזה לא יהיה מישהו מהעובדים", אמר אחד מהם.

ועד הפעולה של עובדי מעריב שלח לפני מספר ימים לעובדים מייל בנושא, בו נכתב כי הם מיוצגים בבית המשפט על ידי עורכי הדין גלילה ואלון הורנשטיין. "כדי שעו"ד הורנשטיין תוכל לעשות את עבודתה בבית המשפט", נכתב במייל, "היא זקוקה לייפויי כוח חתומים מכל העובדים. התשלום לעו"ד הורנשטיין יעמוד על כ-400 שקל לעובד/ת, בשלושה תשלומים, לאחר שנזכה בכספי הפיצויים וביתר הזכויות המגיעות לנו כחוק".

הפגנת עובדי מעריב היום

עו"ד בכיר המתמחה בנושא הפנה אצבע מאשימה כלפי ההסתדרות, המייצגת את העובדים: "זו שערורייה שאין כדוגמתה. אני לא מבין למה ההסתדרות לא מסוגלת לספק הגנה בעצמה בחינם. היא זו שצריכה לנהל את המאבקים האלה, הרי אין מצב שהעובדים לא יקבלו בסופו של דבר את הכסף. במקרים של מאבק קבוצתי – זה סכום אסטרונומי עבור עו"ד פרטי".

בהסתדרות, מאידך, טוענים כי מדובר דווקא בסכום נמוך: "הוועד פנה אלינו ואנחנו דאגנו להפנות אותם למשרד של גלילה הורנשטיין. מדובר כאן במקרה מיוחד של הקפאת הליכים, ובמקרים כאלה אנחנו לא מתעסקים ומפנים את העובדים למומחים", אמר לפורבס דובר ההסתדרות, אייל מלמה. "התעריף הוא למעשה מופחת, אצל עורך דין פרטי כל עובד היה מתבקש לשלם 20%, ועורכת הדין הורנשטיין היא אחת מהטובות בארץ".

"העובדים התארגנו לפני כמה חודשים", מסביר מלמה, "אין להם עדיין מעמד משפטי של ועד עובדים. אין להם גם עדיין הסכם עבודה קיבוצי, אז בינתיים הם לא משלמים דמי חבר. אם מישהו לא רוצה הוא לא חייב לחתום".

גם בוועד העובדים דוחים את הטענות: "הסכום שנקבע ביחד עם ההסתדרות נמוך מאוד, וישולם רק אחרי שנקבל את כל הכספים. משום שמדובר בנאמנות, מקובל לפנות לעורכי דין מומחים. זה תעריף מסובסד עבור תהליך שיכול להיות ארוך מאוד. מדובר במשרד מעולה שמייצג בעצם כל עובד בנפרד, ובכל סיטואציה אחרת זה היה עולה הרבה יותר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן