עובדי מעריב: "בן צבי מנסה למזג אותנו עם מקור ראשון"

מיזוג עם מערכת מקור ראשון, העברת המערכת לירושלים או לראש העין, שינויים חד צדדים בתנאי השכר וחוסר הלימה בין רשימת העובדים שנקלטו להעסקה בפועל. אלו רק חלק מהטענות שהעלה ועד עיתונאי מעריב במכתב שנשלח אתמול למו"ל, שלמה בן צבי.

"לידי נציגות העובדים הגיעו דיווחים על מיזוג בפועל בין מערכת מעריב לבין מערכת מקור ראשון", כתבו העובדים לעו"ד שלומית גוטרמן – כספי, המייצגת את בן צבי. "כך למשל מונחים עיתונאי מעריב לבצע עבודות עבור מערכת מקור ראשון. עיון בתלושי השכר שהונפקו לעובדים מעלה כי המעסיק הוא מקור ראשון. כמו כן, בבית מעריב נושבות שמועות בדבר כוונות מרשתך להעביר את מערכת מעריב לראש העין או לירושלים".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"נציגות העובדים מוטרדת מפני המהלכים הצפויים", ממשיכים העובדים. "העדר שקיפות מצד ההנהלה כאמור מביאים להתקדרות שמי היחסים בין הצדדים. מיותר לציין כי על חברה שהיא צד להסכם קיבוצי, חלה חובה שלא לעשות שינויים מרחיקי- לכת, מבלי לאפשר לנציגות העובדים להביע את עמדתה, ואף לנהל עימה מו"מ".

הפגנת עובדי מעריב | צילום: מרק ישראל סלם

"מעבר לכל האמור, העובדים אף סופגים שינויים חד צדדיים בתנאי השכר ובכלל זה, גובה מכסת ימי חופשה ומחלה ועוד", נאמר במכתב. "נבקש לתאם פגישה דחופה בנושא. נציגות העובדים והעובדים קשובים לצורכי מקום העבודה, אולם עם זאת, בוודאי תסכימי עמנו, כי הסכמים יש לכבד".

בנוסף, טוענים העובדים כי "רשימת העובדים הנקלטים אצל מרשתך אינה מדויקת: ידוע לנו על עובדים ששמם מנוי בה ואינם מועסקים עוד במקום העבודה, כמו למשל מושיק לין ונתן זהבי. אנו למדים כי העסקת עובדים בתבנית "זמנית" אינה עוד על הפרק, בו בזמן כאשר ידוע לנו על עובדים כאלה אשר כן נקלטו אצל מרשתך לעבודה, ואינם עוד מועסקים על-ידי הנאמנים".

מטעם שלמה בן צבי טרם נמסרה תגובה. עו"ד גוטרמן-כספי אמרה כי את תגובתה תמסור לעובדי מעריב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן