עובדי מעריב לבית הדין לעבודה: "מנע שינויים חד צדדיים בעיתון"

ועד עיתונאי מעריב ואגודת העיתונאים הגישו היום לבית הדין האזורי לעבודה בקשה למתן צו מניעה וקיום דיון דחוף. העובדים מבקשים מבית הדין להורות לשלמה בן צבי, הבעלים החדש של מעריב, להמנע משינויים מבניים וארגוניים חד צדדיים בעיתון בניגוד לדין ולקיים מו"מ קיבוצי עמם.

"עניינה של בקשה זו בצווי מניעה כנגד בעלי עיתון מעריב לנוכח צעדים חד צדדים שבכוונתו לנקוט", נכתב בעתירה שהגישו כאשר העובדים מדגישים את כוונת ההנהלה החדשה למזג את מערכת עיתון "מעריב" עם מערכת עיתון "מקור ראשון" ומתלוננים על צעדי מיקור החוץ בהם נוקט בן צבי.

בעתירה שהגישו, מבקשים ועד העובדים ואגודת העיתונאים למנוע מההנהלה החדשה לקבוע עובדות מוגמרות בשטח ומבקשים מבית המשפט להתערב בכדי ש"החוטא לא ייצא נשכר".


בניין מעריב | צילום: R&B Media

העובדים טוענים כי בן צבי מתעלם לחלוטין מנציגות העובדים ומעמד העבודה המאורגנת. "ההנהלה פועלת במלוא מרצה וכוחה על מנת לכרסם במעמד ארגון העובדים במקום העבודה, אשר מצוי בשלביו הרגישים ביותר" נכתב בעתירה.

כזכור, ב-23.10, בתום דיון ארוך שנערך בבית המשפט המחוזי בתל אביב, קיבלה השופטת ורדה אלשיך את המלצת נאמני העיתון מעריב, עו"ד שלמה נס וירון ארבל, וועד העובדים של העיתון, ואישרה את עסקת הרכישה של העיתון על ידי מו"ל מקור ראשון שלמה בן צבי. הדיון התנהל בלא התנגדויות וזאת לאחר שהעובדים חתמו על הסכם קיבוצי מול בן צבי. כבר אז סימנה השופטת אלשיך כי עשויה להיות בעיה: "חלק מהתמורה שמציע בן צבי רחוקה מלהיות מובטחת".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן