עובדי סלקום התריעו על סכסוך עבודה: "ההנהלה גוררת רגליים"

עובדי סלקום-נטוויז'ן הכריזו הבוקר על התראה לקראת סכסוך עבודה בפני הנהלת החברה. ההכרזה נעשית על רקע מה שמכנים העובדים "התעקשותה של ההנהלה להמשיך ולסרב להכיר בהתארגנות העובדים, על אף שהגישו לפני כשבוע את 199 הטפסים שההנהלה טענה שחסרים ליציגות, ואף הוסיפו טפסים נוספים מעל לנדרש". בוועד טוענים כי חרף זאת הנהלת סלקום ממשיכה "לגרור רגליים", לדבריהם, ואינה מוכנה לקבל את הדרישה לשבת עם נציגי העובדים למשא ומתן על הסכם קיבוצי. 

"ההנהלה נסה על דגלה למנוע בכל דרך, נכלולית ככל שתהיה, את הקמת הוועד", אמר הבוקר אחד מפעילי הוועד. "בפועל כבר החתמנו מעל למחצית מעובדי החברה – אך ההנהלה, שטענה שאינה מתנגדת להתארגנות, ממשיכה בסירובה הנוקשה וחסר הפשרות לדבר עם עובדיה. בקצב הזה, זה רק עניין של זמן עד שיוכרז סכסוך עבודה ויפתחו העיצומים הראשונים".

מנכ"ל סלקום ניר שטרן | צילום: סיון פרג'

בוועד טוענים כי השלימו כבר בתחילת יולי את החתמתם של עובדים רבים מעל לשליש הנחוץ להקמת הוועד כחוק, אך הנהלת סלקום סירבה בכל זאת להכיר בהתארגנות בטענה שבידיה טפסי ביטול המחייבים את החתמתם של 199 עובדים נוספים. הוועד טוען כאמור כי השלים את החתמת העובדים על-פי דרישות ההנהלה, אך למרות זאת – ההנהלה נשארת בסירובה מלהכיר בו. 

העובדים מאיימים כי מאבקם צפוי לעלות מדרגה בימים הקרובים, ולא מן הנמנע שכבר בזמן הקרוב יוכרז סכסוך עבודה שעשוי להוביל לעיצומים נרחבים בחברה ואף לשביתות. "כולי תקווה שהנהלה תתעשת ותזכור שאלפי עובדים נושאים אליהם בימים אלה את עיניהם", מסרה הבוקר יו"ר הוועד, מיה יניב. "ההתראה על סכסוך עבודה היא רק הצעד הראשון. אני קוראת להנהלה לשבת אתנו באופן מיידי למו"מ על הסכם קיבוצי".

מסלקום נמסר בתגובה: "על פי בדיקה בלתי תלויה שנערכה לפני מספר שבועות ע"י משרד רו"ח דלויט, לא היה להסתדרות השליש הנדרש בחוק. עוד ביקשו לציין כי החתימות הנוספות הועברו בימים האחרונים גם הן לדלוייט ובאם תעלה הבדיקה, כי הגיעו לשליש הנדרש על פי חוק תהיה ההסתדרות ארגון יציג בחברה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן