עוברים מסך: 10 הסטארטאפים הישראלים שישתלטו על מסך הטלוויזיה שלכם בשנים הקרובות

במסגרת הכנס השנתי של זכיינית ערוץ 2 ״קשת״ שמתקיים זו השנה השלישית בירושלים, התקיים גם אירוע ה-TechDate שהציג על הבמה את 10 הסטארטאפים הישראלים המסקרנים ביותר, אשר עתידים להדליק אתכם ואת הטלוויזיה שלכם מחדש. כל כך הרבה כבר דובר על "מותה של הטלוויזיה" ועל כך שמדובר בטכנולוגיה אשר הולכת להיעלם מחיינו, אך שלל הפיתוחים והחידושים מוכיחים דבר אחד, ומעבר לכל ספק: הטלוויזיה כאן כדי להישאר.

כמו כל המצאה טכנולוגית, גם הטכנולוגיה לא תישאר אדישה לפיתוחים ולשינויים אשר מומצאים חדשות לבקרים. אין ספק כי הטלוויזיה עומדת בפני טרנספורמציה משמעוצית, אשר תשנה את אופיה, את פני התעשייה, ויש שיגידו כי תשפיע השפעה ניכרת גם על החברה כולה. ובלב כל המהפכה הזו עומדים, כאמור, שורה ארוכה של פיתוחים טכנולוגיים מסקרנים במיוחד. ורבים מאותם פיתוחים, אשר עשויים לזכותב השפעה אדירה ברחבי העולם כולו, הם "כחול לבן". כן, נראה כי יזמים ומפתחים ישראלים רבים זיהו את הפוטנציאל האדיר הגלום בתחום, ושמו להם ליעד ךהצטרף (או להוביל) את מהפכת הטלוויזיה. 

אז רגע לפני שהם הולכים לשנות את הרגלי הצפייה שלכם, קבלו הצצה ל-10 הסטרט אפים אשר הציגו על במת כנס TechDate, ורוצים לשנות כבר בעתיד הקרוב את פני הטלוויזיה. 

Eyesight

מכירים את זה שבדיוק ברגע שהחלטתם להעביר ערוץ אין שלט? או שהוא עובד רק כשאתם במרחק סנטימטר מהממיר, על רגל אחת ויד ב-90 מעלות? חברת eyeSight תפתור לכם את הבעיה בזכות טכנולוגיה המאפשרת לנו להיפטר מהשלט ולהשתמש, כמה טבעי, בידיים. החברה מפתחת טכנולוגיה לזיהוי תנועה וראייה ממוחשבת המאפשרת שליטה ללא מגע במגוון מכשירים דיגיטליים שברשותנו החל מטלפון סלולרי, טאבלט, מחשבים ניידים ועד טלוויזיות. הטכנולוגיה, שמשתמשת במצלמה המובנית במכשיר או במצלמה פשוטה (2D), מאפשרת למשתמש להפעיל פונקציות מרכזיות במכשיר בהינף יד, ללא צורך בגורם מקשר (שלט, מקלדת, עכבר).

במקרה של הטלוויזיה שלכם, תוכלו לשלוט בווליום, להעביר ערוצים ובטלוויזיות חכמות אף לשלוט בתפריט החיצים. בזכות זיהוי ברמת דיוק גבוהה, פיתחה החברה ממשק ייעודי המאפשר בקצה האצבע לקבל תפריט עם פונקציות רלוונטיות, לבצע תנועות של Mute, מעבר בין תפריטים, שליטה בתוכנית כמו Play ו-Pause ועוד. כיום המוצר מוטמע דרך היצרן, כחלק מהטלוויזיה שהמשתמש קונה ובשוק הטלוויזיות הטכנולוגיה מוטמעת במכשירים של חברות כגון HiSense, Philips ו-TCL.

במידה וכן תרצו לרכוש ישירות, לאחרונה השיקה החברה את singlecue, מוצר אשר מעניק לצרכנים שליטה ללא מגע על המכשירים הקיימים בביתם, ללא צורך במתאמים או כבלים. החברה הוקמה על ידי איתי כץ בשנת 2005 ומונה כ-50 עובדים ומשרדי החברה יושבים בהרצליה פיתוח.

הטלוויזיות לא הולכות לשום מקום | צילום: thinkstockphotos

SCREEMO

בעידן שבו ניתן להקליט תוכניות, לצפות בהן אונליין ולהשתמש בעוד כל מיני דרכים שימנעו מאיתנו להתקל בפרסומות, קשה למפרסמים לתפוס את תשומת הלב של הצופה. לשם כך חברת SCREEMO יצרה פלטפורמה המאפשרת ליצור אינטרקציה בין המפרסם לקהל על ידי קמפיינים אינטרקטיביים בעלות נמוכה. עם תחילת הפסקת הפרסומות, המפרסם מזמין את הצופה לקחת חלק בחוויה אינטרקטיבית על ידי כניסה לאתר דרך הטלפון הסלולרי שלו. בעוד הפרסומות רצות, הצופים יכולים להצטרף למשחק שמתחיל בפרסומת האחרונה על מסך הטלוויזיה, למשל, קליעה לסל או באולינג. מכשירי המובייל משמשים על תקן הג'ויסטיק ועם סיום המשחק יכול המפרסם להניע את הצופה לפעולה על ידי שיתוף ברשתות החברתיות, נתינת קופון, הורדת אפליקציה ועוד. פלטפורמת ה-Web מאפשרת אינטרקציה בין שני מסכים – הסמארטפון ומסך שני החל מטלוויזיה ועד לשלטי חוצות.

החברה שהוקמה ב-2013 על ידי אדיר צימרמן, יונתן צור ודותן קופולוביץ יושבת כיום בתל אביב ומונה 13 עובדים. החברה גייסה מיליון דולר ממשקיעים מובילים במשק כגון ינקי מרגלית ו-AfterDox ופעילה באירופה, סין וארה"ב עם מותגים בינלאומיים מובילים כמו קוקה קולה, Ping An ודויטשה טלקום.

Homage

תדמיינו את זה: אתם עם ביונסה על הבמה, היא שרה את הלהיט האחרון שלה בעוד אתם מפזזים עם להקת הרקדניות המוכשרות. טוב, אם לא נשפוט את הפנטזיה שלי, לכל אחד יש חלום לקחת חלק בוידאו שווה ופה בדיוק נכנסת לתמונה חברת Homage. החברה מפתחת פלטפורמת יצירת וידאו לספקי תוכן, המאפשרת לקהל לקחת חלק אקטיבי בתוכן על ידי שילובם בוידאו. הטכנולוגיה הייחודית שפותחה על ידי החברה מאפשרת הפרדה של הדמות מהרקע ובעזרת מכשיר מובייל וכמה שניות פנויות אתם יכולים להיכנס לכל וידאו. הטכנולוגיה מוטמעת כיום על גבי אפליקציה ייעודית של החברה אך ניתנת להטמעה באפליקציות קיימות של מפרסמים ו-Broadcasters וכן ניתן לפתח אפליקציית White label. כאשר המשתמש נכנס לוידאו בו הוא מעוניין לקחת חלק, הוא מצלם מספר סצינות קצרות בסיוע של הוראות פשוטות ותוך 30 שניות נוצר הסרטון. הסרטון יכול להיות משותף ברשתות החברתיות, לקחת חלק בתחרויות של המפרסמים ועוד אינסוף אפשרויות. החברה נמצאת כיום בשלב Seed עם גיוס של חצי מיליון דולר. לאחר שהוקמה בשנת 2014 על ידי תומר הרי, ניר חנס ויואב כספין. החברה מונה 6 עובדים וממוקמת בשכונת מונטיפיורי בתל אביב.

Latto

חברת Latto מפתחת עבור חברות תוכן מערכת המאפשרת רכישה וצפייה בכל מכשירי הקצה, עם יכולת מקסום של המשתמש לקבל את התוכן הנכון בזמן הנכון. באמצעות מנוע מכירות ריספוניסיבי המוטמע במערכת הקיימת של חברת התוכן ו/או הקמת מערכת (כ-White Label), בעלי התוכן יכולים למקסם את הצעת התוכן ולהציע תוכן מותאם למשתמש באופן מיטבי, בהתבסס על היסטוריית הצפייה, סוג המכשיר הנצפה, אמצעי התשלום המועדף, סוג מודל עסקי והעדפות אחרות של המשתמש.

לדוגמה, המערכת מזהה בהתבסס על מיקום וסוג המכשיר שהמשתמש נמצא כרגע באוטובוס, קרי אין לו זמן צפייה ארוך ולכן היא לא תציע לו פרק מלא של "משחקי הכס" עם הרשמה של חמש דקות ושעה לראות את הפרק אלא קליפ קצר. מכאן שהמערכת בעצם מגבירה את הסיכוי של המשתמש לרכישת התוכן ול-engagement.

Latto הוקמה בשנת 2008 על ידי אלון לוי ויהונתן בן-ארצי. החברה ביצעה שני סבבי גיוס על סך 14 מיליון דולר ונערכת לסבב גיוס נוסף לצורך תמיכה במכירות בינלאומיות וקידום המוצר. החברה ממוקמת כיום בתל אביב עם היערכות לפתיחת משרדים נוספים למכירות בינלאומיות ומונה 30 איש.

Zrro

אם נודה באמת, אחוז נכבד מאלו שקוראים את הכתבה הזו משתמשים במסך הטלוויזיה לטובת משחקים ובדיוק בשביל אותם קוראים חברת זירו טכנולוגיות השיקה לאחרונה פיתרון ייחודי: בקר שליטה מבוסס מגע, שבזכות הטכנולוגיה הייחודית של החברה (רשומה בפטנט), מזהה את האצבעות שלנו עוד לפני שהן נגעו בו. הערכה של החברה כוללת בקר שליטה וכן Android Set-Top-Box, קונסולת משחקים בסביבת אנדרואיד עליה תוכלו למצוא את כל האפליקציות הזמינות לפלטפורמה. אחרי שהגעתם הביתה מסניף הדואר הקרוב, כל שנותר לכם לעשות זה לחבר את הקופסה למסך, להפעיל ולהתחיל להשתמש באפליקציות (כמיליון במספר, מתוכם חצי מיליון משחקים, אבל מי סופר) בדיוק כפי שהייתם עושים על מכשירי המובייל (טלפונים ניידים וטאבלטים). כמובן שכל אפליקציה חדשה שיוצאת ניתנת להורדה ושימוש, בלי התאמות נוספות, מה שמאפשר מגוון אינסופי של אפליקציות.
החברה הוקמה ב-2009, על ידי אורי רימון ורפי זכות, וגייסה 3.5 מיליון דולר. כיום מונה החברה 6 אנשים העובדים ברמת החייל. החברה נמצאת בעיצומו של קמפיין קיקסטארטר במסגרתו ניתן לרכוש את הערכה ב-150 דולר (לא כולל 20 דולר משלוח ב-FedEx), לעומת המחיר המומלץ לצרכן שיעמוד על 200 דולר.

Vodience

אווירה במשחקים, הופעות, תוכניות בידור ואפילו משדר בחירות היא משהו שלא ניתן להסביר – התרגשות, החלפת דעות וכל מה שאנחנו אוהבים לעשות בזמן צפייה. אז איך מצליחים להביא את החוויה גם כשאנחנו יושבים לבד בבית? Vodience (חיבור של Virtual Audience) פיתחה מערכת להצגה וניהול של קהל וירטואלי אשר משקף בזמן אמת קהל של צופי טלוויזייה וגולשי אינטרנט, בזמן שהם צורכים את אותו תוכן (שידור או כתבה). רכיב הקהל מתווסף לדפי תוכן באינטרנט ולאפליקציות סמארטפון וטאבלט של בעל התוכן וכך הצופה יכול לבחור לעצמו אווטאר ולהתחיל לפעול – אם זה לשדר מחווה כגון בוז במשחק, הודעות לשאר הקהל ועוד. פעילות הקהל גורמת להתרחשות רקע אנרגטית וחוויה ייחודית של קהל חי, אשר מגדילות באופן דרמטי את זמן הצפייה הממוצע ואת דרגת המעורבות של הצופים בתוכן. החברה הוכיחה כי חוויית היציע הוירטואלי הצליחה להגדיל בעשרות (ולעתים אף במאות) אחוזים את זמן הצפייה הממוצע בתוכן, ולגרום למעורבות שמתבטאת בעשרות פעולות אינטראקטיביות לכל צופה.

החברה הוקמה בשנת 2012 על ידי קובי מלוק וגלעד המי במימון פרטי ומונה 3 אנשים. משרדי החברה ממוקמים בנתניה וברפרטואר שלהם ניתן למצוא שיתופי פעולה עם Deutsche Telekom, אתר הספורט ONE, SportYou ו-Liberty Global.

Dov-e

Dov-e פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לצופים לקבל דרך המובייל (שהרי מחובר לנו לוריד) תכנים משלימים לתוכן בו הם צופים בכל רגע נתון. אם נפשט את זה, בחברה לא חיכו לטלוויזיה חכמה או סמארטפון חדיש כדי לייצר אינטרקציה בין טלוויזיה למובייל של הצופה אלא השתמשו במשאב הקיים: אודיו – כדי לפתח יכולת של הנייד לקלוט בצורה פאסיבית בזמן אמת את התוכן הנצפה בטלוויזיה ולשדר מסרים מותאמים. נניח שהתוכן הנצפה הינו תוכנית בישול, הצופה יקבל למובייל את המתכון הנראה על המסך, או הטבה לקניית המיקסר למשל. הבידול של הטכנולוגיה הינה האפשרות להנגיש את התוכן לצופה ולשנות דרך הפורטל של Dov-e ללא עלויות נוספות – פרסומת שיום אחד תקפוץ תיתן 20% הנחה ויום למחרת 30% או שהלינק ישתנה ועוד. במידה ויש מידע על הצופה, כגון גיל ומין, אפשר להקפיץ לשני אנשים שונים שיושבים מול אותו מסך טלוויזיה הודעה שונה המתאימה לכל אחד.

החברה שהוקמה בשנת 2013 יושבת כיום באקסלרטור של מיקרוסופט בהרצליה פיתוח ומונה 3 עובדים, המייסדים יהודה יודאי, נועם בן ארי וניר פלומבו. לאחר סבב גיוס של כמיליון דולר, החברה עתידה לצאת בקרוב לסבב נוסף.

תשתנה, אבל לא תיעלם | צילום: thinkstockphotos

Showbox

יצירת תוכן הינו תהליך מסורבל, ארוך ויקר וחברת Showbox זיהתה את הצורך של חברות תוכן לצד העובדה שהיום כל אחד מאתנו הוא יצרן תוכן פוטנציאלי ופיתחה פלטפורמת וידאו מהפכנית המאפשרת יצירה של סרטונים בקלות, במהירות ובחינם. הפלטפורמה מבוססת הענן אף כוללת פיצ'רים ייחודים דוגמת טכנולוגיית green screen המפרידה את המציג מהרקע, סטים ויזואליים עשירים במגוון נושאים ועוד. החברה שמגדירה את עצמה כמנוע פורמטים, יוצרת לשותפיה פורמטים ייעודים שהופכים את משימת ייצור התוכן לפעולה של כמה דקות. הפורמט מאפשר לחברה עצמה ליצור תוכן אך גם לצופיה לעלות תוכן משלהם ובכך לקחת חלק בתוצאה. Showbox נמצאת בבטא סגורה אך עתידה בתוך מספר שבועות להיפתח לשימוש הקהל הרחב. בנתיים אתם מוזמנים להירשם באתר החברה.
החברה, שיושבת ברמת החייל, הוקמה בשנת 2013 על ידי אפי אטד ותומר אפק. כיום הם מונים 23 עובדים ונמצאים לאחר גיוס של 8 מיליון דולר ממשקיעי מדיה מהשורה הראשונה בעולם ביניהם נשיא ומנכ"ל Imax ומנכ"ל אמריקן אקספרס.

Wibbitz

תארו לכם עולם יפה בו ניתן להפוך עמוד טקסט לוידאו. עכשיו תשערו כמה זמן זה ייקח, תחזרו אלינו ותבינו ש-Wibbitz עושים את זה ב-5 שניות. תרימו את הלסת בחזרה כדי שנוכל לספר לכם שהחברה פיתחה טכנולוגיה שיודעת להפוך כתבות טקסט לסיכומי וידאו בצורה אוטומטית ובכך מאפשרת לאתרי תוכן להגדיל את תכני הוידאו שלהם בצורה דרמטית ולאפשר למשתמשים צריכה נוחה של תוכן בכל הפלטפורמות. בעתיד הטכנולוגיה תהייה מוטמעת בטלוויזיות חכמות ובכך תהפוך כל אתר תוכן לערוץ טלויזיה.

מייסדי Wibbitz זוהר דיין ויותם כהן הקימו את החברה בשנת 2011 וגייסו עד כה מעל ל-4 מיליון דולר. כרגע החברה מונה 5 אנשים היושבים במשרדים שבמונטיפיורי תל אביב ויוצאים לסבב גיוס נוסף. אם אתם מפרסמים ניתן ליצור קשר ישירות עם החברה ובמקרה של משתמשים אישיים, יש אפליקציית אייפון, עם האנדרואידים סליחה.

Apester

חווית קריאת התוכן באתרים וצפייה בוידאו הפכה להיות די בנאלית, אין מה לעשות, קשה לרגש אותנו כצופים תזזתיים וחסרי סבלנות. חברת Apester מאפשרת ליצרני תוכן בעזרת פלטפורמה צבעונית וכיפית השתתפות של הצרכנים בתהליך צריכת התוכן באופן אינטרקטיבי. בחברה הבינו כי הדרכים להגשת התוכן מתקדמות ומתפתחות ויש להפוך אותן ליותר אישיות ומותאמות למשתתפים. כיום הם מציעים שאלונים, סקרים, טריוויות, מנועי וידאו אינטרקטיביים, מנועי סיפור מתגלגל ועוד. הפלטפורמה הוובית מחייבת הזמנה לרשת אך ניתן למצוא אותה גם באתרים TimeOut, Mako, Calcalist, Telegraph, Sport1 וכן גם אצלנו בגיקטיים.

מייסדי החברה מוטי כהן ודני צדוק, הקימו את החברה בשנת 2011, שמונה 15 איש (עם התרחבות ל-22 עד סוף השנה). לחברה משרדים בתל אביב וניו יורק והיא לאחר גיוס של כ-4 מיליון דולר מקרנות ויזמים מובילים.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: פתרון יצירתי יעודד תלמידי תיכון בישראל ללמוד מדעי המחשב

עוד בגיקטיים: Smartbus הוא סטארטאפ ישראלי חדש שיחסוך לכם הרבה כסף

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן