עוד לפני הפסגה: מרקל והולנד התעמתו בנוגע ל"צאר הכלכלי"

גרמניה וצרפת, שני הכוחות המרכזיים באיחוד האירופי, רשמו התנגשות ראשונה עוד לפני פגישת המנהיגים האירופים בת היומיים שנפתחת היום, כשבמוקד חוסר ההסכמה נסוב סביב השליטה המוגברת של האיחוד האירופי על תקציבי המדינות וההתקדמות אל עבר גוף מפקח אחד על מערכת הבנקאות.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל דרשה סמכויות נרחבות עבור הוועדה האירופית ויכולת להטיל וטו על תקציבי המדינות אשר לא יעמדו בחוקי האיחוד האירופי, אך נשיא צרפת, פרנסואה הולנד אמר כי הנושא אינו בסדר היום של הכינוס וכי העדיפות היא להתקדם עם האיחוד הבנקאי האירופי.

פרנסואה הולנד ואנגלה מרקל | צילום: רויטרס

בנאום בפני הפרלמנט הגרמני שעות לפני הכינוס, ביקשה מרקל להאט את המירוץ ליצירת מנגנון בנקאות מאוחד, באומרה כי האיכות חשובה יותר מן המהירות. גרמניה, אשר אינה ששה לראות את הבנקים שלה תחת פיקוח אירופי, מתעקשת כי הפיקוח האירופי יחול רק על בנקים גדולים, אשר נמצאים ביותר ממדינה אחת, ודוחה כל יוזמה משותפת אחרת.

הולנד, מנגד, אמר לכתבים בכינוס של המפלגה הסוציאליסטית: "נושא הוועידה הוא לא האיחוד הפיסקלי, אלא איחוד הבנקים, ולכן ההחלטה היחידה שתתקבל היא הקמת איחוד בנקים עד סוף השנה, ותתייחס במיוחד למנגנון הפיקוח על הבנקים".

מרקל והולנד צפויים לערוך פגישה אישית לפני פתיחת הוועידה, אמרו בכירים באיחוד, מה שעשוי לספק הזדמנות לדון במחלוקות ביניהם.

מרקל התחמקה מנושא מתן סיוע נוסף לספרד, למרות שבכירים בגוש היורו מצפים ממדריד לבקש בתוך שבועות, אך הדגישה שוב את תשוקתה להשארת יוון בגוש למרות בעיות החוב במדינה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן