עוד מכה לאפל: סמסונג ניצחה גם במשפט פטנטים ביפן

ניצחון נוסף לסמסונג בקרב הפטנטים מול אפל. לאחר שניצחה החברה הקוריאנית את יריבתה האמריקאית בבית משפט בארה"ב, היום פסק גם בית המשפט העליון ביפן כי אפל הפרה פטנטים של סמסונג. ההחלטה החדשה תומכת בפסיקה קודמת לטובת סמסונג שהתקבלה ביפן בחודש אוגוסט 2012. 

שתי החברות המתחרות רשמו ניצחונות שונים במשפטי פטנטים ברחבי העולם. ענקיות הטכנולוגיות, הנחשבות כיום לשתי החברות המובילות בשוק הסמארטפונים ממשיכות להילחם על הדומיננטיות בשוק. 

לאחרונה קבעה נציבות המסחר בארה"ב כי ענקית הטכנולוגיה האמריקאית הפרה פטנטים של המתחרה הקוריאנית ואסר עליה למכור כמה מן המכשירים הפופולריים ביותר שלה. בין המכשירים עליהם חל האיסור: אייפון 4, אייפון 3GS, אייפד 3 ואייפד 2.

על פי קביעת הנציבות – סוכנות פדרלית עצמאית בארה"ב, אפל הפרה פטנטים של סמסונג בתחום טכנולוגיית ה-3G. מדובר בטכנולוגיות המאפשרות למכשירים לבצע מספר פעולות באופן סימולטני מספר יישומים ושירותים.

צילום: רויטרס

המכשירים עליהם חל האיסור מיוצרים במפעלים שונים באסיה והנציבות האמריקאית למעשה אסרה על אפל לייבא אותם לארה"ב. על פי החוק האמריקאי לנשיא ארה"ב ברק אובמה יש 60 יום לעבור על ההחלטה של הנציבות ואם הוא לא יתנגד לה היא תיכנס לתוקף.

על פי נתונים שפורסמו בחודש אפריל, נתח השוק של סמסונג בתחום הסמארטפונים עומד על 33%, זאת לעומת 18% של אפל. אולם, בשוק היפני שולטת אפל עם 40% ממכירות הסמארטפונים ברבעון הראשון, זאת כאשר סמסונג אפילו לא נמצאת ברשימת חמש החברות המובילות. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן