עוד מכה למרדוק: כתב אישום הוגש נגד עורכי ניוז אוף דה וורלד

איל התקשורת הבריטי, רופרט מרדוק סופג היום מכה נוספת. בבית המשפט בבריטניה הוגש כתב אישום נגד רבקה ברוקס ואנדי קולסון, ששימשו כעורכים בכירים בעיתון ניו אוף דה וורלד. השניים מואשמים בהאזנה לא חוקית למספר ידוענים בבריטניה. יחד איתם, הוגשו כתבי אישום נגד שישה עובדים נוספים לשעבר של העיתון. 

אנדי קולסון מונה ליועץ תקשורת בכיר עבור ראש ממשלת בריטניה, דיויד קמרון מיד לאחר שהתפטר מתפקידו כעורך הראשי של העיתון ואילו רבקה ברוקס, שהיתה אז עורכת בניו אוף דה וורלד, מכהנת כאחראית הפעילות של העיתונים הבריטיים בחברתו של מרדוק, ניוז קורפ. 

רופרט מרדוק | צילום: רויטרס

פרשת האזנות הסתר נחשפה לראשונה ביוני 2007, לאחר שהנסיך ויליאם התלונן על כך שהעיתון פרסם מידע אישי לגביו. במסגרת חקירה לניהלה משטרת בריטניה בנושא בשנת 2011, נעצר קולסון. מהחקירה התברר כי העיתון הזמין כ-4000 האזנות סתר, בין היתר גם של נערה בת 17 שנחטפה ונרצחה ושל משפחות קורבנות הפיגוע באירע במדינה ביולי 2005. 

בעקבות השערורייה הציבורית, החליט מרדוק לסגור את העיתון ולאחרונה הוא אף הודיע על פרישתו מהדירקטוריון של מספר שלי תקשורת שבשליטתו, ביניהם עיתוני הטיימס הלונדוניים, וכן כלי תקשורת באוסטרליה, ארה"ב והודו. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן