עוד מכה לפייסבוק: תביעה יצוגית נגד שינויי הפרטיות של אינסטגרם

אחרי גל ביקורת שהשמיעו משתמשי אינסטגרם נגד השינויים בהגדרות הפרטיות באפליקציה, מגיעה התביעה הייצוגית נגדם. התביעה הוגשה על ידי אחד ממשתמשי האפליקציה לבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו בסוף השבוע האחרון. לטענת התובע, הגדרות הפרטיות החדשות של החברה מהוות בין השאר גם הפרת חוזה מול המשתמשים. 

ההגדרות החדשות של אינסטגרם מרמזות על האפשרות שהחברה תמכור את תמונות המשתמשים ללא אישורם. כמו כן, החברה הוסיפה סעיף שאמור למנוע תביעות ייצוגיות נגדה, למעט מקרים ספציפיים. 

כתוצאה ממחאת המשתמשים, נאלץ מנכ"ל אינסטגרם קוין סיסטרום לבטל מספר הגדרות חדשות, כמה ימים בלבד לאחר שהוכנסו לאפליקציה. אולם, החברה לא ויתרה על האפשרות להכניס מודעות פרסום לתוך התכנים של המשתמשים. "התוכן השיווקי לא יופרד מתוכן המשתמשים. בנוסף החברה הותירה גם את סעיף הויתור על תביעות ייצוגיות נגדה. 

לטענת התובע, בעוד שהחברה מותירה למשתמשים לסגור את החשבון שלהם באפליקציה, היא מכריחה אותה לוותר על הזכויות לתמונות שהם העלו דרכה עד לאותה עת. 

בתגובה לתביעה אמר דובר פייסבוק, החברה האם של אינסגרם: "אנו מאמינים שהטענות הללו חסרות שחר ובכוונתנו להילחם בהן עד חורמה". 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן