עו"ד שטרום: ״הממשלה ובנק ישראל נחושים להביא לשינוי תחרותי״

״בתחום הבנקאות בארץ יש ריכוזיות, חוסר יעילות והיעדר כח נגדי לצרכנים. העיוות אינו רק כלכלי ויעילותי, הוא מחלחל גם לרמה החברתית״. כך קבע עו״ד דרור שטרום בכנס ״יוזמות להגברת התחרות בשירותים הבנקאייים והפיננסיים בישראל״ שהתקיים אתמול (ב׳) בתל אביב.

עו״ד שטרום עמד בראש ועדת שטרום לבחינת התחרות במערכת הבנקאית. החודש הוצגו בפני הממשלה מסקנות הוועדה, שאחת הבולטות שבהן נוגעת לנחיצות שבהפרדות בין הבנקים לבין חברות כרטיסי האשראי. ״קיימת נחישות חסרת תקדים של הממשלה ובנק ישראל להביא שינוי תחרותי״, אמר שטרום בכנס.

ואולם, לדברי שטרום ״חברות כרטיסי האשראי לא יביאו את הגאולה, והיריעה רחבה יותר באופן משמעותי״. בהתאם לכך, האסטרטגיה המוצעת על ידי הוועדה כוללת את הגדלת כמות השחקנים במגרש הבנקים, עם הכנסה של 2-3 שמות חדשים אל השוק, בשלב ראשון. בד בבד, שטרום דוגל בהורדת חסמי הכניסה, בשימת דגש על תחום טכנולוגיית המידע ובהעצמת כוחו של הצרכן.


״חברות כרטיסי האשראי לא יביאו את הגאולה". שטרום בכנס | צילום: אלמוג סוגבקר

״אם הנושא של הצרכנים לא ישתנה – לא יהיה שינוי, וזה לא משנה כמה שחקנים יתווספו״, הדגיש שטרום. ״במוקד העניין אנו רוצים לראות שהקצאת ההזדמנויות במשק הופכת להיות כזאת שמעודדת עוד עסקים קטנים ובינוניים״.

עוד אמר שטרום כי מערכת הבנקאות בישראל איננה יעילה, וכי אל מול משקי בית ועסקים קטנים מגולמת בה רווחיות עודפת. ״אם אנו רואים שהרווחיות של מגזר משקי הבית גבוהה גם לאחר השינויים האחרונים, היינו מצפים לראות בהתאמה שרמת הסיכון תהיה גבוהה יותר. ואולם, רמת הסיכון שמאפיינת את משקי הבית בישראל נמוכה באופן ממשי מזו של הסקטור העסקי הגדול״.

באותו כנס התייחסה המפקחת על הבנקיםד״ר חדוה בר, גם לברקסיט. ״ההחלטה במשאל העם בבריטניה הזכירה לנו שקיימים סיכונים בסביבת הפעילות. זה מדגיש לכולנו שהחשיבות של יציבות פיננסית היא עליונה״.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן