עושה עלייה: מהיום אפשר לזהות בסמארטפונים גם שירים ישראלים

דמיינו את הסיטואציה הבאה: אתם נוסעים באוטו, שומעים שיר ישראלי מצוין ואף לו אחד מיושבי האוטו יודע להגיד את שם השיר או האמן הישראלי. הרי שאם היה מדובר בשיר לועזי האצבע על הסמארטפון והזיהוי כבר בדרך. שיתוף פעולה חדש דואג מעתה כי אפליקציית זיהוי השירים Shazam תזהה גם שירים ישראלים.

חן לי פישמן ועודד רהב, בעלי אתר פטיפון – אתר להפצת מוזיקה ומדיה – ניהלו בחודשים האחרונים שיחות עם הבעלים והמתכנתים של אפליקציית Shazam בכדי להכניס ליכולות האפליקצייה גם זיהוי שירים ישראלים. "הקמנו מנגנון משותף לאתר פטיפון ולאפליקצייה" אומרת פישמן. "שירים שיעלו אצלנו באתר ויקבלו אישור מחברת התקליטים או מהאמן יסתנכרנו עם המערכת של Shazam כך שמעתה יוכלו המשתמשים לזהות אותם". פישמן ציינה כי כרגע מדובר בשירים החדשים שיוצאים לרדיו אך הוסיפה כי עם הזמן המאגר יגדל ויכיל גם שירים ישנים יותר.

Shazam היא חברה בריטית אמריקאית שהחלה את דרכה ב-2002, עוד לפני עידן הסמארטפונים. האפליקצייה קיימת כיום ביותר מ-200 מדינות עם ממשק שפועל ב-33
שפות ומחוברים אליה 225 מיליון משתמשים.

תהליך הכניסה של Shazam לשוק המוזיקה הישראלי לא היה קל. "בהתחלה לא הייתה התלהבות מצד הבעלים של האפליקציה להכנס לשוק הישראלי", מספרת פישמן. "אמרו לנו שזה שוק קטן מדי וזה פשוט לא שווה את זה. אבל חצי שנה התעקשנו ולחצנו עד שהם הסכימו והפרויקט יצא לדרך".

אפשר גם שירים ישראלים. צילום אילוסטרציה: INGIMAGE / ASAP

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן