עושר אוריינטלי: באסיה יש יותר מיליונרים מבצפון אמריקה

כמות המיליונרים באסיה בשנה שעברה הייתה הגדולה ביותר בעולם, כך עולה מדיווח העושר העולמי השנתי שפורסם היום. עוד עולה מהדו"ח כי רמת העושר הגלובלית ירדה בפעם השנייה מזה ארבע שנים. הסיבה לכך היא ככל הנראה החרפת המשבר הכלכלי באירופה, וסימנים המראים על מיתון גלובלי נוסף שמתקרב. בנוסף, על פי התחזיות ל-2012, נראה כי רמת העושר עלולה לספוג ירידה נוספת עקב התפתחויות כלכליות מדאיגות ברחבי העולם. 

אוכלוסיית המיליונרים העולמית גדלה ב-2011 ב-0.8% למספר שיא של 11 מיליון איש. עם זאת, סך ההון הכולל של כולם צנח השנה ב-1.7% והסתכם ב-42 טריליון דולר. נראה כי רק באזור המזרח התיכון נותר מדד העושר יציב.

עקב נפילתן של מניות רבות, ירידה בשיעורי המסחר הגלובליים וצניחה בערכם של מטבעות רבים, מדינות רבות סבלו נפילה דרסטית במדד העושר שלהן. כך למשל, כמות המיליונרים בהודו צנחה השנה ב-18% והסתכמה ב-125,500 איש. בהונג קונג נרשמה ירידה של 17.4% בכמות המיליונרים, עקב כישלונות כלכליים רבים שנבעו מקשר הדוק עם מדינות בגוש היורו הנמצא במצוקה. 

לעומת זאת, דווקא בסין נרשמה השנה עלייה של 5% בכמות האנשים השווים מיליון דולר או יותר, אשר הסתכמה ב-562,400 איש. גם ביפן נרשמה עליה של 4.8% במספר העשירים במדינה. 

בצפון אמריקה, ארה"ב וקנדה ספגו שתיהן ירידה של 2.3% במדד העושר שלהן. כמות ההון המשותפת של העשירים בשתי המדינות הסתכמה בכ-11 טריליון דולר, שמחולקים בין 3.35 מיליון אנשים. באופן מפתיע, למרות המשבר הכלכלי בגוש היורו, הצליחה אירופה דווקא להגדיל את כמות המיליונרים שלה בשנה שעברה ב-1.1%. אולם, הונם של המיליונרים האירופים ירד בשיעור זהה והסתכם ב-10.1 טריליון דולר. 

על פי הדו"ח, סימני ההאטה בשוק הסיני, וחוסר הוודאות הכלכלית והגיאופוליטית בארה"ב ובאירופה עשויים להשפיע לרעה על מדד העושר של 2012. המצב המדאיג בשווקים גורם לחוסר ביטחון רב עבור משקיעים בכל העולם, ויש חשש שהמספרים יצנחו שוב גם בשנה הבאה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן