עיירה בגרמניה דורשת מברלין: החזירו לנו חוב של מיליארדי יורו מ-1562

העיירה המנומנמת האמלט במחוז מיטנוואלדה במזרח גרמניה, בת 8,800 תושבים, יכולה להפוך לאחת העיירות העשירות בעולם אם תקבל בחזרה הלוואה שהעניקה לברלין ב-1562. תעודת חוב שאותרה בארכיון האזורי של העיירה באחרונה מעידה על כך שמיטנוואלדה הלוותה לברלין 400 מטבעות זהב ב-28 במאי 1562, הנושאות ריבית שנתית של 6%.

לפי חישוב של תחנת הרדיו הגרמנית ברנדנבורג, החוב מגיע היום ל-11,200 מטבעות, שווה ערך ל-112 מיליון יורו, אולם עם חישובי אינפלציה וריבית, החוב עשוי להגיע למיליארדים.

צילום: רויטרס

ההיסטוריונית המקומית ורה שמידט מצאה את שטר החוב בארכיון, שם תויק ב-1963. על אף שהחותם המקורי נעדר מן המסמך, שמידט אמרה לרויטרס כי היא בטוחה שהשטר עדיין תקף. "ב-1893 היה דיון שבמהלכו המסמך נבדק ונמצא אותנטי", היא אמרה. שמידט וראש העיר של מיטנוואלדה, אוו פייפר, ניסו לבקש מברלין את כספם בחזרה. הבקשה הזו נשלחה לבירה אחת ל-50 שנה מאז 1820, אך ללא הצלחה.

שמידט ופייפר נפגשו עם האחראי על הכספים בסנאט בברלין, אולריך נוסנבאום, אשר העניק להם מטבע זהב היסטורי מ-1539, המטבע הוצב בתצוגה במוזיאון המקומי. "המקרה הזה מראה כי החוב תמיד תופס אותך בסוף, לא משנה בן כמה הוא", אמר נוסנבאום לעיתון "ברלינר צייטונג".

לבירה הגרמנית מוכת החובות תהיה בעיה להיענות לדרישות של מיטנוואלדה. לפי דוח שפורסם על ידי הסנאט ביוני האחרון, ברלין נמצאת גם כך בחובות של 63 מיליארד יורו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן