עימות הסגנים: ביידן וראיין התווכחו על נושאי כלכלה והמזרח התיכון

25 ימים לפני הבחירות לנשיאות בארצות הברית נערך העימות היחידי בין סגני המועמדים: ג'ו ביידן, סגן הנשיא, ופול ריאן הרפובליקני. ביידן ניסה בעימות לעצור את הסחף בסקרים מאז העימות הראשון לנשיאות בשבוע שעבר בין אובמה לרומני.

כמצופה, ביידן עלה להתקפה כבר מהרגע הראשון, תקף את רומני וראיין בכל הנקודות הרגישות והגן בנחישות על מדיניות אובמה בנושאי כלכלה וחוץ. 

השאלה הראשונה של המנחה מרתה ראדאץ מ-ABC נגעה בתקיפת הקונסוליה האמריקאית בבנגאזי שבלוב, והכניסה את הדיון מהר מאוד לטונים רצינים. ראדאץ  שאלה האם התקיפה המתוכננת לא הייתה לכשל מודיעיני מאסיבי וביידן ענה "אני יכול לתת פה שתי התחייבויות לך ולכל העם האמאיקאי: נביא לדין את מי שעשה את זה. והטעויות שנעשו לא ייעשו שוב".

עימות הסגנים | צילום: רויטרס

ראיין תקף את תשובתו של ביידן ואמר כי "לקח לממשל שבועיים להודות שמדובר במתקפת טרור…האסון בבנגאזי מסמן בעיה רחבה יותר והיא מדיניות החוץ של אובמה שהפכה את העולם לכאוטי יותר ופחות בטוח עבורנו."

בעימות שחלקים נרחבים ממנו הוקדשו למדיניות חוץ, תפס האיום האיראני חלק נכבד מהערב. "אנחנו לא יכולים להרשות מצב שאיראן משיגה נשק גרעיני", הבהיר ריאן בפתח דבריו בנושא ותקף את ממשל אובמה: "הממשל הזה מאבד את האמינות, בגלל שהממשל מנע סנקציות, עיכב אותם וניסה למנוע מהקונגרס להטיל על איראן סנקציות נושכות. בגלל זה כשהם אומרים שהאופציה הצבאית על השולחן, אף אחד לא מאמין לזה".

ביידן השיב כי הסנקציות עובדות וציין כי "קהיליות המודיעין של ישראל וארה"ב תמימות דעים בנוגע להערכות כמה קרובים האיראנים לנשק הגרעיני. אין הבדל בין העמדה שלנו ושלהם. גם הישראלים וגם אנחנו יודעים מתי הם יתחילו בתהליך של בניית פצצה".

ראיין לא הרפה ועקץ את ביידן על כך שאובמה ביטל את פגישתו עם נתניהו והעדיף כנראה ללכת לתוכנית אירוח.

הסקרים לאחר העימות אינם מראים מגמה גורפת: בסקר CNN נרשם ניצחון צמוד לריאן עם 48% לעומת 44% לביידן ואילו בסקר CBS מחצית מן המשיבים מאמינים כי ביידן ניצח בעוד 31% חושבים שריאן ניצח. 19% מאמינים כי היה תיקו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן