עיני באיום ישיר על נתניהו ולפיד: היכנסו למשא ומתן על הגזירות – או שננקוט בכל האמצעים

"בהצעת התקציב קיימות גזרות כלכליות קשות שיש בהן לפגוע במצבו הכלכלי של ציבור העובדים והגמלאים, ציבור הנאנק כעת תחת עול כבד ומהווה את מעמד הביניים כמו גם את המעמד הנמוך". כך כתב הבוקר יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, במכתב ששלח לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשר האוצר, יאיר לפיד. 

הגזירות הצפויות בתקציב 2013-14 צפויות לכלול בין היתר קיצוץ חד בקצבאות הילדים, קיצוצים בשכר ובפנסיה של העובדים במגזר הציבורי, העלאת גיל הפרישה, העלאת מדרגות מס הכנסה ב-1%, צמצום הטבות למפעלים, ביטול הזיכוי ממס לתושבים בערי פיתוח, ואלי גם מיסוי קרנות ההשתלמות וקיצוצים בשכר העובדים במגזר הציבורי. 

עיני מתייחס גם לכך שתקופת הסכם המסגרת במגזר הציבורי הסתיימה לטענתו לפני מספר חודשים, וקורא לקיום מו"מ מידי וחתימה על הסכם קיבוצי: "היה ופנייתנו זו לא תיענה לאלתר בדעתנו לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו לשם הגנה על זכויות העובדים ולמניעת פגיעה בציבור העובדים והגמלאים".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

במכתב מציין עיני כי על פי הפרסומים גזירות אלו כוללות קיצוצי שכר צפויים, פגיעה בעבודה המאורגנת, הגדלת הנטל על ציבור העובדים והגמלאים ונקיטה בצעדים חד צדדיים, וזאת מבלי שנוהל מו"מ עם ההסתדרות: "אנו מתנגדים בכל תוקף לדרך התנהלות חד צדדית זו ולכל פגיעה בציבור העובדים והגמלאים".

יו"ר ההסתדרות עיני | צילום: מרק ישראל סלם

עוד אומר עיני: "אין מי שיגן על מאות אלפי עובדים אלה ומשקי הבית שהם מכלכלים בעמל כפיהם, והם שמים מבטלם בהסתדרות כי היא תגן עליהם ותעמוד על זכותם לחיות ולהתפרנס בכבוד".

עיני כותב כי פגיעה זו היא המשך ההתנהלות הפוגעת בעובדים המוחלשים ובעבודה המאורגנת וכי למרות שההסתדרות והממשלה הגיעו לפני למעלה משנה לעקרונות מוסכמים, בעקבות שביתה כללית במשק, לחיזוק העובדים החלשים וצמצום הפערים ואי השוויון במקומות העבודה, העקרונות אינם מיושמים בפועל וההתנהלות מעלה חשש כי מדובר "במדיניות מכוונת שתוצאתה גרירת רגליים והפקרת זכויותיהם של העובדים".

אתמול נחשפה טיוטת חוק ההסדרים החדש, במסגרתו רוצים באוצר לעודד עובדים במגזר הציבורי לעבור לתחבורה ציבורית, ודורשים לבטל את הטבות הנסיעה של עובדי המגזר, כשבמקומם יוענקו לעובדים נסיעות בחינם באוטובוסים וברכבת. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן