עכשיו זה מוכח: המוח רואה גברים כבני אדם – ונשים כחלקי גוף

נשים הן חלקי גוף וגברים הם אנשים – המשפט הזה ודאי מעורר זעם, אולם מחקר חדש שפורסם באחרונה מעלה אפשרות כי המוח האנושי תופס את המגדרים השונים בדיוק כך – גברים מעובדים על ידי המוח כאנשים שלמים, בעוד נשים מעובדות כחלקי גוף.

המחקר, שפורסם במגזין האירופי לפסיכולוגיה חברתית, טוען כי המוח שלנו מעבד תמונות של גברים ונשים באופן שונה. כשהוא רואה גברים, קיים שימוש נרחב בחלק הקוגנטיבי ה"גלובלי", החלק בו משתמש המוח לתפיסת עצמים בשלמותם. כשמסתכלים על נשים, לעומת זאת, המוח משתמש בעיקר בחלק הקוגנטיבי ה"מקומי", כלומר בונה את השלם מתוך החלקים שלו.

לדברי החוקרים התהליך עשוי להיות הפיך – אך לא בקרוב | הדמיה: INGIMAGE /ASAP

החוקרים טוענים כי תוצאות המחקר עשויות להסביר מדוע מתקיימת החפצה של נשים כאובייקטים מיניים בצורה תכופה יותר מאשר גברים.

במסגרת המחקר, הוצגו למשתמשים 12 תמונות של נשים וגברים בעלי מראה ממוצע. לאחר מכן הוצגו למשתמשים תמונות של חלקי גוף בלבד. הנבדקים הצליחו לזהות את חלקי הגוף של הנשים בקלות רבה, והחוקרים מצאו כי הם השתמשו בשיטה אחרת של עיבוד מידע.

התופעה התגלתה לא רק אצל גברים. גם נשים עצמן ראו נשים אחרות בצורה כזו. לדברי שרה ג'רביס מאוניברסיטת נברסקה לינקולן, אשר הובילה את המחקר, הסיבות לכך שונות. "גברים עושים זאת כנראה כי הם מעוניינים בזיווג פוטנציאלי, בעוד שנשים עושות זאת כאמצעי השוואה עם עצמן. אך גם אלה וגם אלה עושים את זה", היא מציינת.

ג'רביס אומרת כי לא רק נשות הוליווד הורדו לסך החלקים שלהן. גם נשים ממוצעות "פורקו" לחלקים על ידי המוח באותה הצורה. לדבריה, ייתכן שיש דרך להפוך את ההליך שבו פועל המוח, אולם לשם כך יידרש מחקר נוסף.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן