עלות ממוצעת להחזקת חשבון בנק – 14.5 שקל: מי הזול ביותר?

14.5 שקל – זוהי העלות החודשית הממוצעת לחשבון עובר ושב במערכת הבנקאית עבור משק בית בישראל, כך על פי מסמך המסכם את מחצית השנייה של 2012 על עמלות הבנקים ושל חברות כרטיסי האשראי. את המסמך ההגיש היום המפקח על הנקים, דוד זקן לוועדת הכלכלה של הכנסת .

הסכום שמתפרסם היום משקף עלייה של 3.5% בהשוואה למחצית הראשונה של השנה ומנגד ירידה של 2.4% בעלויות בהשוואה לשנת 2011.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בהשוואה על-פי שורת פעולות אחידות בין חמשת הבנקים הגדולים, בנק הפועלים הוא הזול ביותר – עלות חודשית של 12.1 ש"ח, ולעומתו בנק דיסקונט הוא היקר ביותר – עלות חודשית של 16.7 ש"ח. במבט על כלל המערכת הבנקאית, בנק יהב הוא הבנק הזול ביותר בפער משמעותי מיתר הבנקים – עלות חודשית של 6.3 ש"ח, ולעומתו הבנקים מרכנתיל וערבי ישראלי הם היקרים ביותר – עלות חודשית של 21.8 ו-19.9 ש"ח, בהתאמה.

בנק יהב  | צילום: מרק ישראל סלם

באשר לכרטיסי האשראי, במחצית הראשונה של שנת 2012, ההוצאה החודשית הממוצעת בפועל של החזקת כרטיס אשראי מסוג מקומי, בינלאומי וזהב הסתכמה בכ-6.9 ₪, עלייה של כ-2.2% בהשוואה לשנת 2011. שונות גבוהה נרשמה גם ביחס לעמלה בפועל בגין החזקת כרטיס אשראי: ישראכרט היא הזולה ביותר (4.5 ש"ח) ואילו כ.א.ל. היא היקרה ביותר, ובאופן משמעותי (כ-10 ש"ח).

כמו כן, נכנס היום לתוקפו התיקון לכללי הבנקאות בנושא עמלות, במסגרתו בוטלו דמי ניהול ניירות ערך בגין מק"מ, בוטלו דמי ניהול בגין קרנות כספיות, הוטלו מגבלות על עמלות הבנקים בגין פעולות בניירות ערך, ובוטלו עמלות נוספות למשקי בית ולעסקים קטנים.

"הגברת השקיפות בעלות השירותים הבנקאיים וצמצום פערי המידע בין הבנקים לבין לקוחותיהם יביאו להגברת התחרותיות במערכת הבנקאית", מציין דוד זקן, המפקח על הבנקים. "הבנה של הלקוח לגבי השירות שניתן לו ועלותו תבטיח הוגנות מלאה ביחסים שבין הבנקים ללקוחותיהם".

על מנת לסייע לאזרחים בנושא, הועלו לאתר בנק ישראל חומרי הסברה רבים על נושא העמלות, דרכים לחישובן ועצות להתנהלות מושכלת במטרה לחסוך תשלום על עמלות מיותרות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן