עליות קלות בנעילה בבורסה בתל אביב ביום הראשון לשבוע המסחר

היום הראשון לשבוע המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים קלות, על רקע מגמה מעורבת בנעילה בוול סטריט בסוף השבוע. מחזור המסחר הסתכם ב-282 מיליון שקל. 

מדד ת"א 25 נסחר ללא שינוי, מדד ת"א 100 התחזק בשיעור של כ-.0.1% ומדד הבנקים עלה ב-0.3%. מדד הנדל"ן עלה ב-0.6%, מדד הנפט והגז ננעל בטריטוריה אדומה, אז סביב רמת הבסיס והגז ומדד התקשורת הוסיף 0.8% לערכו.

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל בראשות הנגידה קרנית פלוג הודיעה בשבוע שעבר (ה') על השארת הריבית במשק על כנה, בשיעור של 0.1%. בעוד שנתוני המאקרו של כלכלת ישראל מצריכים הפחתה בשיעור הריבית לשם עידוד הכלכלה, נתוני שוק הנדל"ן והכסף מצריכים דווקא הורדה שלה. לאור כך, נראה שבבנק ישראל בחרו שלא לפעול, כשברקע להחלטה עומדות בין היתר נטיות דומות של הבנקים המרכזיים המובילים בעולם. הכלכלנים מעריכים כי במידה והשקל יוסיף להתחזק מול הדולר ונתוני המאקרו יפתיעו לשלילה, יתכן והרחבה מוניטרית תחזור לשיח הציבורי בחודשים הבאים.

הבוקר דיווח בנק לאומי כי ביום רביעי האחרון הוא מכר את יתרת המניות שהחזיק בחברה לישראל. הבנק מכר מניות המהוות 5.86% מהונה של החברה לישראל, בתמורה למניות המהוות 1.4% מהונה של כיל. על רקע אלו, מניית לאומי עלתה היום ב-0.7%. החברה לישראל התחזקה בכ-1.2% וכיל עלתה גם היא והוסיפה 1.2% לערכה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן