עליות שערים בנעילת הבורסה בתל אביב; מניות הבנקים במוקד

היום האחרון לשבוע המסחר בתל אביב ננעל בעליות שערים יפות, על רקע עליות השערים בוול סטריט אמש ומגמות המסחר החיובי היום בבורסות העולם. הלילה פרסמה ועדת שטרום את תזכיר החוק של המלצותיה להגברת התחרות במערכת הפיננסית.

עם סיום המסחר הוסיפו מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 1% לערכם ומדד הבנקים התחזק ב-0.3%. מדד הנדל"ן טיפס בנעילה לרמה של 0.4%, מדד התקשורת רשם עלייה של 0.6% ומדד הנפט והגז זינק בשיעור של 0.8%.


מניות הבנקים הגיבו לפרסום תזכיר החוק של ועדת שטרום להגברת התחרות במערכת הפיננסית, לאחר שהמליצה להפריד את ישראכארט ולאומי מהבנקים אך לאפשר לדיסקונט והבינלאומי להשאיר את כאל בידיהן בארבע השנים הקרובות. בהתאם להמלצות, החוק אף צפוי לאפשר לבנקים להנפיק כרטיסי אשראי חדשים. עם הנעילה התחזקה מניית הפועלים ב-0.7%, מניית דיסקונט הוסיפה לערכה 0.6% ומניית לאומי נחלשה בשיעור דומה של 0.6%.

בורסות אסיה ננעלו הבוקר בירידות שערים, ואמש ננעלה הבורסה בארה"ב במגמה חיובית, על רקע התנודתיות במחירי הנפט. בפרוטוקולים של הפד שפורסמו הלילה, מציינים בכירי הבנק כי לאור מצב השוק והחלטת העם הבריטי לצאת מהאיחוד, לא נראה כי הוא יתמודד עם העלאה קרובה ולכן לא צפויה כנראה העלאת ריבית החודש.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן