עליות שערים נרשמו בבורסה בתל אביב; רבוע אלון כחול נפלה ב-4%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה חיובית היום, על רקע פתיחת שבוע המסחר בעולם והירידה המתמשכת במחירי הנפט. אצלנו מניות שותפויות הגז ישראמקו ומודיעין ריכזו תשומת לב בעקבות הודעתן אתמול על פוטנציאל למאגר גז חדש. מניות אלון הרבוע הכחול ואל על עמדו במוקד גם היום.

המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי בירידות שערים חדות, עד 2.7%. מגמה מעורבת נרשמה בפתיחת שבוע המסחר בעולם, כאשר הבוקר התחזק מדד שנגחאי בסין ב-0.4% ומדד ניקיי ביפן נחלש ב-1.1%. באירופה נרשמה מגמה דומה כאשר מדד פוטסי 100 הבריטי ירד ב-0.3% ומדד קאק הצרפתי איבד 0.2% מערכו. בניו יורק, כאמור, לא יתקיים היום מסחר.

מחירי הנפט צנחו היום מעל ל-3% אל מתחת לרף 30 הדולר, כאשר הציפייה בעולם כי הסרת הסנקציות על איראן יובילו לגידול בתפוקה העולמית. על רקע השפל במחירי הנפט, מניית אל על מיתנה את העליות החדות שרשמה לאחרונה והתחזקה ב-0.7%.

שותפויות הגז ישראמקו ומודיעין ריכזו עניין היום בהמשך להודעתן מאתמול כי מצאו מאגרי גז בים התיכון, בסדר הגודל של מאגר תמר. לאחר שאתמול קפצו בחדות, מניית ישראמקו נחלשה ב-0.4% ומניית מודיעין צללה ב-18.6%.

כל אלו עמדו ברקע למסחר בתל אביב היום, כאשר מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 עלו ב-0.5%, ומדד הבנקים טיפס ב-0.1%. מדד התקשורת התחזק ב-1.3%, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.2% ומדד הנפט והגז עלה ב-0.2%.

בית המשפט אישר את בקשתה של קבוצת אלון הרבוע הכחול בעניין רשת מגה שבבעלותה, ואישר הקפאת הליכים ברשת למשך 30 יום. מספר רוכשים פוטנציאליים לרשת עומדים על הפרק, ביניהם רמי לוי, כאשר בצל נמשכות הפגנות העובדים הקוראות למנוע את פיטוריהם. מניית הקבוצה נפלה ב-4%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן