על חשבון הכלכלות החזקות: מודי'ס חתכה את תחזית הדירוג לגרמניה

על רקע חוסר הוודאות בנוגע לעתיד גוש היורו הורידה סוכנות דירוג האשראי מודי'ס את תחזית דירוג האשראי שלה לגרמניה, להולנד וללוקסמבורג. תחזית דירוג האשראי של פינלנד נותרה ללא שינוי. מודי'ס ציינה לרעה את "חוסר הוודאות המתגבר" ופסקה כי על הכלכלות החזקות "להגדיל את התמיכה למדינות אירופה העמוסות בחובות, דוגמת ספרד ואיטליה".

עד סוף הרבעון הנוכחי תבחן מודי'ס את השפעות התהליכים בגוש היורו על צרפת ואוסטריה, שתחזית הדירוג שלהן הורדה ל"שלילית" כבר בפברואר. נכון לעכשיו הדירוג עצמו בכל 6 המדינות נותר מושלם – AAA, אולם כלכלני מודי'ס הודיעו במפורש כי "נטל התמיכה חייב ליפול על מדינות אירופה האיתנות יותר". פירוש תחזית הדירוג השלילית היא כי יתכן שהחברה תוריד את דירוג המדינות במהלך השנה הקרובה.

משבר החוב באירופה צבר תאוצה שלילית השבוע: היום הראשון של שבוע המסחר בבורסות ביבשת ננעל בירידות שערים חדות, וזאת למרות אישור תוכניות הסיוע לבנקים בספרד על ידי שרי האוצר של האיחוד האירופי בבריסל ביום שישי האחרון, ועל רקע הדיווח כי שישה מחוזות שונים בספרד עשויים לבקש עזרה מהממשלה המקומית. 

בעקבות המשבר, גוברים החששות כי ספרד תיאלץ ללכת בעקבותיהן של יוון, פורטוגל ואירלנד ולבקש סיוע בינלאומי בצורה רשמית. כמו כן הודיעו אתמול ספרד ואיטליה בצעד חריג על הפסקת המסחר בשורט. על פי הודעת הרגולטור באיטליה, מדובר בהפסקה שתמשך כשבוע ואילו בספרד הוחלט על הפסקה של כ-3 חודשים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן