על טעם ועל צבע: דבורים ליד מפעל M&M החלו לייצר דבש כחול וירוק

על דבש כחול שמעתם? כוורנים בצפון מזרח צרפת שמו לב שבחודשים האחרונים הדבורים מפיקות דבש מסתורי בגוני כחול וירוק. לאחרי חקירה, הגיעו הכוורנים למסקנה כי הצבעים הזרחניים בדבש נובעים ממפעל שכן שמעבד סוכריות M&M צבעוניות.

באוגוסט הבחינו הכוורנים בעיירה ריבוויל במחוז אלזס בשינוי בגוני הדבש. הם פתחו בחקירה לפשר השינוי המפתיע בצבע, וגילו כי מפעל ביוגז הממוקם כ-4 ק"מ מן הכוורות מעבד פסולת של מפעל המותג מארס, המייצר את סוכריות M&M הצבעוניות. במארס סירבו להגיב בנושא.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הדבש, אותו הכוורנים לא מעוניינים למכור, גרם לכאב ראש עבור 12 כוורות שהושפעו מן המצב, ונפגעו גם כך משיעורי תמותה גבוהים יותר של הדבורים ואספקה מידלדלת של דבש בשל החורף הקשה בשנה שעברה, אמר אלן פרייה, נשיא איגוד מגדלי הדבורים במדינה.

"יש לזה טעם של דבש, אבל אי אפשר למכור את זה" | צילום: רויטרס

אגריבלור, החברה המפעילה את מפעל הביוגז, אומרת כי היא מטפלת בבעיה. "גילינו עליה יחד עם הכוורנים, והתחלנו במהלך שמטרתו לשנות את המצב", אומר פיליפ מיינרד, אחד ממנהלי החברה. לדבריו, החברה ניקתה את את המיכליות, ומיכלי הפסולת יאוכסנו באולם מקורה. מארס מפעילה מפעל שוקולד וממתקים בשטרסבורג, 100 ק"מ מהאזור המושפע.

העיירה ריבוויל, הממוקמת על דרך הכרמים מדרום מערב לשטרסבורג, מוכרת בעיקר בשל היקבים שבה. אך לצד היקבים חיים גם 2,400 כוורנים, המגדלים 35 אלף מושבות דבורים ומפיקים בערך 1,000 טונות של דבש מדי שנה. בנוגע לדבש הצבעוני, אמר ראש האיגוד פרייה כי טעמו זהה לטעם של דבש רגיל, אך שם נעצרה ההשוואה. "עבורי, זה לא דבש. אי אפשר למכור את זה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן