על סף קואליציה: נתניהו, לפיד ובנט מקווים לחתום היום על הסכם

יש קואליציה: פשרה במגעים בין יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, לרה"מ בנימין נתניהו, בתיווכו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, הביאה לנכונותו של ראש הממשלה לוותר ליש עתיד על משרד החינוך, ובתמורה תוותר יש עתיד על משרד הפנים. ב-3 הסיעות הגדולות מקווים לחתום כבר היום על הסכם קואליציוני אשר יוציא לדרך את הממשלה החדשה, בראשותו של בנימין נתניהו.

שר החינוך גדעון סער יסיים את תפקידו, ואחד מחברי הכנסת מטעם הליכוד יתמנה ככל הנראה במקומו. את סער יחליף ח"כ הרב שי פירון, מס' 2 ביש עתיד. לפיד ויתר על ראשות ועדת הכספים שתעבור למפלגתו של בנט.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

משה (בוגי) יעלון יהיה שר הביטחון, אורי אריאל שר השיכון, יובל שטייניץ שר המודיעין, מאיר כהן שר הרווחה, עמיר פרץ השר להגנת הסביבה, עוזי לנדאו שר התיירות, סופה לנדבר שרת הקליטה, יעקב פרי שר המדע, אורי אורבך השר לענייני גמלאים ויעל גרמן תהיה שרת הבריאות. 

 
נתניהו (מימין), לפיד (במרכז) ופירון (משמאל). יש קואליציה | צילום: מרק ישראל סלם

בראש ועדת הכספים יעמוד איש הבית היהודי, ככל הנראה ח"כ ניסן סלומיאנסקי. בסוגיית השר השני של מפלגת התנועה, נסוג לפיד לאחר שבנט עצמו כבר נסוג מהדרישה במהלך השבוע. לציפי לבני יהיה עוד נציג סביב שולחן הממשלה, כאמור עמיר פרץ. לבני תהיה שרת המשפטים, לימור לבנת שרת התרבות והספורט, יצחק אהרונוביץ' השר לבטחון פנים וישראל כץ שר התחבורה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן