על רקע דוחות מקרו חיוביים: וול סטריט ננעלה בעליות קלות

בורסות וול סטריט ננעלו במגמה חיובית על רקע האופטימיות בנוגע למצוק הפיסקלי בארה"ב, האמון שהביעה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בנוגע להסכמה באירופה על חבילת סיוע ליוון ודוחות מקרו טובים בארה"ב. מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט בשל חג ההודיה.

מדד דאו ג'ונס טיפס ב-0.4%, מדד S&P 500 התחזק ב-0.2% ומדד הנאסד"ק הוסיף 0.3% לערכו.

צילום: IngImage / ASAP

לפני המסחר פורסם כי תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירדו ב-41 אלף, והגיעו ל-410 אלף בשבוע שעבר. מדובר בנתון דומה לתחזיות הכלכלנים בסקר רויטרס. הנתונים מיוחסים בין השאר לתנאי הסערה ששררו בצפון מזרח ארה"ב בשבוע שעבר, מה שמקשה על קבלת נתונים מהימנים על כלכלת ארה"ב. למרות זאת, מרבית האנליסטים רואים בתוצאות אינדיקציה חיובית למצב המשק.

אחרי שביום שלישי לא הצליחו שרי האוצר של גוש היורו להגיע להסכמות בנוגע לחילוץ יוון, אמרה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי יש סיכוי להסכמה על חבילת חילוץ ליוון בפגישת שרי האוצר של אירופה ביום שני, אך דחתה את הרעיון כי צעדים אגרסיביים יוכלו לפתור את המשבר בין לילה. "אי אפשר לדעת בוודאות, אך יש סיכויים להשיג פיתרון כבר ביום שני", אמרה מרקל לבית התחתון של הפרלמנט הגרמני בדיון על תקציב המדינה.

ענקית הטכנולוגיה HP עמדה היום במוקד המסחר, כשעלתה ב-1.9%, לאחר שאתמול פרסמה את תוצאותיה לרבעון הפיסקלי הרביעי. החברה רשמה במפתיע הפסד של 6.85 מיליארד דולר, או 3.49 דולר למניה, לעומת רווח של 239 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן