על רקע ההסלמה בגבול הצפון: המסחר בבורסה ננעל בירידות קלות

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום במגמה שלילית קלה, על רקע ההסלמה בצפון  וירידות השערים החדות אשר נרשמו אמש בוול סטריט. בשעה זו מתנהל המסחר בניו יורק דווקא במגמה חיובית, כשעיקר תשומת הלב נתונה להכרזת הריבית של הפד בהמשך היום, שם יחפשו המשקיעים אחר רמזים להמשך מדיניות הריבית של הבנק הפדרלי המרכזי במדינה.

בת"א, מנגד, ננעל היום המסחר בירידות שערים קלות, כשברקע עומדת ההסלמה הבטחונית בגבול הצפון על רקע הפיגוע הקשה כנגד כוחות צה"ל בגזרת הר דב. כזכור, בסביבות השעה 11:30 הבוקר, חולית מחבלי חיזבאללה שיגרה רקטת נ"ט כנגד 2 רכבי צה"ל אשר היו בסיור בסמוך לגדר הגבול. כתוצאה מהירי נהרגו 2 חיילי צה"ל ונפצעו 7 נוספים. בהמשך שוגרו פצצות מרגמה גם אל עבר ישובים בקרבת הגבול ולהר החרמון. כוחות צה"ל השיבו באש ארטילרית לדרום לבנון, ובשעה זו שורר בגזרה שקט מתוח – כשהציפייה היא לפעולת התגובה הישראלית, והחשש מפני הסלמה נוספת אשר תדרדר לכדי מלחמה בגזרה הצפונית.

אך להסלמה הנוכחית הייתה השפעה קלה בלבד על המסחר בבורסה ברחוב אחזות בית, שם, כאמור, ננעל המסחר בירידות שערים קלות. מדד ת"א 25 נחלש ב-0.1%, ומדד ת"א 100 ירד ב-0.2%. מדד הבנקים נחלש ב-0.8%, מדד הנדל"ן ירד ב-0.1% ומדד התקשורת נסחר סביב רמות הפתיחה. מדד נפט והגז איבד היום 1.5% מערכו.


הבורסה בתל אביב

ב-FXCM ישראל אמרו היום כי בשוק גוברות ההערכות שהבנק הפדרלי ימתן הערב בהודעת הריבית את הרטוריקה הניצית שלו, וזאת על רקע ההרחבה הכמותית של הבנק של אירופה, הירידה במחירי הסחורות והתנודתיות הגבוהה בשוק העולמי. "בישיבות האחרונות אותת הבנק באופן מפורש על כוונתו להעלות את הריבית בתקופה הקרובה. אם הבנק ימתן את הרטוריקה, הדולר צפוי לצנוח מטה למול המטבעות המרכזיים וגם למול השקל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן