על רקע החלטת הריבית: הבורסה ננעלה בירידות שערים קלות

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום בירידות שערים קלות, על רקע החלטת הריבית של בנק ישראל לחודש דצמבר אשר פורסמה אחר הצהריים, לפיה הריבית במשק תישאר בחודש הקרוב ללא שינוי – על רמה של 0.25%. החלטה זו עומדת בהתאם להערכות המוקדמות במשק, לפיהן הבנק ימנע מהורדת נוספת של הריבית הודות להמשך היחלשות השקל אל מול הדולר, פרסום אינדיקטורים חיוביים והחשש מהשפעה על מחירי הדיור. בנוסף, נראה כי חברי הוועדה המוניטרית בבנק ישראל מעוניינים "לשמור בקנה" את מעט נשק הריבית אשר ברשותם – למקרה שיידרשו לצעדים נוספים בכדי לעודד את הצמיחה במשק.

בנוסף להחלטת הריבית, גם המגמה העולמית כולה עמדה היום ברקע למסחר בתל אביב, כשבבורסות אסיה, אירופה וארה"ב שולט הצבע הירוק במסכים. בבורסות אסיה הושפע המסחר בעיקר מהחלטת הבנק הסיני המרכזי להוריד את ריבית ההלוואות במדינה לראשונה זה שנתיים, ואילו באריופה הייתה זו הודעת הבנק האירופאי המרכזי על רכישת אג"ח והתחלת מדיניות הרחבה כמותית אשר הזניקה את הבורסות. גם בוול סטריט נמשכת המגמה החיובית, ומדד ה-S&P מוסיף לטפס, לאחר שבסוף השבוע רשם שיא חדש.

עם סיום המסחר בת"א, כאמור, ננעלו המדדים המובילים בירידות שערים קלות כשמדד ת"א 25 נחלש ב-0.1%, וכמוהו גם מדד ת"א 100. מדד הבנקים ירד ב-0.4%. מדד התקשורת התחזק ב-1.3%, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.2% ומדד הנפט והגז איבד 1.4% מערכו.


הבורסה בתל אביב

במוקד תשומת הלב עמדו היום בנק לאומי ובנק הפועלים, אשר פרסמו הבוקר דו"חות חיוביים ודיווחו על גידול של 22% ושל 13.3% ברווח הנקי בהתאמה. הפועלים, אשר רשם רווח נקי של 740 מיליון שקל, יחלק דיבידנד של 117 מיליון שקל. מניית הבנק צנחהה היום ואיבדה 1.6% מערכה. מניית לאומי עלתה היום והוסיפה 0.9% לאור רווח נקי של 677 מיליון שקל, על אף הפרשות בגובה 480 מיליון שקל בשל החקירה המתנהלת נגד הבנק בארה"ב.
מניית חברת טאואר זינקה היום והוסיפה 7.5% לערכה, לאחר שמניית החברה המשיכה לטפס במסחר בניו יורק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן