על רקע המגמה השלילית בעולם: המסחר בבורסה ננעל בירידות

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום במגמה שלילית, על רקע פתיחת שבוע המסחר ברחבי העולם וכאשר עיני המשקיעים מופנות בעיקר לנעשה ביוון, שם הכריז ראש הממשלה הנבחר צפאריס כי יסרב לקבלת חבילות סיוע ממדינות האיחוד – אם אלו ילוו בתנאים והגבלים נוספים אשר יוטלו על יוון. על רקע דבריו אלו, נסחרות בשעה זו בורסות אירופה בירידות שערים חדות בהובלת מדד הדאקס הגרמני, (אשר נחלש ב-1.5%) ומדד הקא"ק 40 הצרפתי, אשר נחלש ב-1.2%. המגמה השלילית הגיעה גם לוול סטריט, שם מתנהל בשעה זו המסחר במגמה שלילית גם כן.

"השבוע הקרוב יהיה סוג של מבחן עבור אירופה, כאשר ההידרדרות הפיננסית של יווון עשויה לגרור את השווקים לירידות שערים", העריך הבוקר יריב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס. "אומנם אנחנו מעריכים כי בסופו של דבר יימצא פתרון ליוון וגם במידה שלא, המערכת הבנקאית האירופאית תוכל להתמודד. הבנק המרכזי האירופאי מציף את השווקים בנזילות ויהיה מוכן להגביר אותה במקרה של זעזוע במערכת הפיננסית".

על ההתפתחויות ביוון אמר עוד חברון כי "הממשל החדש ביוון מצוי בין הפטיש לסדן. מחד גיסא מסע הבחירות שלו עסק בהשמצה של האיחוד האירופאי וגרמניה בפרט כאשר הוא מבטיח כי יוון לא תיכנע יותר לדרישות של הטרויקה ותקופת הצנע תגיע לקיצה. מנגד, לא בטוח שציפו שם לתגובה נחרצת ונוקשה מצד הגוש והבנק המרכזי כאשר יוון עשויה להפוך לחדלת פירעון בתוך שבועיים במידה ולא תכנע לדרישות הטרויקה ותבקש הארכה של תוכנית החילוץ".

הבורסה בתל אביב

"יוון סובלת ולכן לא יכנעו בקלות – קריסה של יוון ואיום ביציאה מהאיחוד האירופאי תוביל אותה למיתון עמוק וממושך. אומנם, פיחות חד של המטבע יגביר את האטרקטיביות שלה כמדינת ייצוא ותיירות בפרט, אבל השלכות של קריסה פיננסית תהיינה כואבות הרבה יותר. אם כך, מה הסיכוי שיוון תלך עד הסוף? ובכן, הוא די גבוה. מלבד מסע הבחירות שהבטיח לסיים את הצנע, יש לזכור כי יוון סובלת מ-25% אבטלה, ו-60 אחוז בקרב האוכלוסיה הקטנה מגילאי 25. מלבד זאת גם השכר צנח בכ-40%. מקרי ההתאבדויות עלו בעשרות אחוזים".

ירידות השערים אשר נרשמו ברחבי העולם הגיעו, כאמור, גם לבורסה בת"א, שם ננעל היום המסחר במגמה שלילית. מדד ת"א 25 נחלש ב-0.3%, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.2% ומדד הבנקים איבד 0.8% מערכו. מדד הנדל"ן התחזק ב-0.6%, מדד התקשורת איבד מערכו 1.6% ומדד הנפט והגז התחזק ב-1.2%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן