על רקע הרחבת הבנייה: ראש הממשלה יצא לצ'כיה ולגרמניה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצאו הבוקר לביקור בצ'כיה ובגרמניה. הבוקר ייפגש ראש הממשלה נתניהו בפראג עם ראש ממשלת צ'כיה פטר נצ'אס, ויודה לו באופן אישי על ההתייצבות של צ'כיה לצד ישראל לאחר שהצביעה נגד המהלך החד צדדי של הפלסטינים באו"ם. אחר הצהריים תמריא פמליית ראש הממשלה לברלין.

בימי רביעי וחמישי יקיים ראש הממשלה פגישה עם הקנצלרית מרקל. במהלך הפגישות תחתם עפ"י הודעת לשכת ראש הממשלה הצהרה משותפת בה תודגש הנחישות להמשיך להדק את היחסים בין המדינות ולהרחיב את שיתוף הפעולה במגוון רחב של תחומים בעלי חשיבות אסטרטגית. בנוסף, יחתמו שתי הממשלות על הסכמים בשורה רחבה של נושאים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אחר כך יקיים ראש הממשלה יחד עם חברי הקהילה היהודית בברלין ונציגי ממשלת גרמניה טקס זיכרון בתחנת הרכבת "רציף 17" בשכונת גרונוולד, ממנה נשלחו רבבות יהודים אל מותם במחנות-הריכוז אושוויץ וטרזינשטט.

צילום: רויטרס

במהלך פגישות המפגש בין ממשלות ישראל-גרמניה צפויים בין היתר להחתם הסכמים בתחומי המחקר והפיתוח, המלחמה בטרור, הסייבר, החינוך וחילופי הנוער, והאנרגיה המתחדשת.

יחד עם ראש הממשלה יצאו שר הביטחון אהוד ברק, שר האוצר יובל שטייניץ, שר המדע והטכנולוגיה דניאל הרשקוביץ, שרת החקלאות ופיתוח הכפר אורית נוקד וסגן שר החוץ דני איילון.

בצד ההצהרות על הרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות נמצא ברקע חוסר שביעות הרצון של חלק ממדינות אירופה והעולם בכלל ושל גרמניה בפרט מהרחבת הבנייה מעבר לקו הירוק.  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן