על רקע ירידות בעולם: הבורסה בת"א ננעלה במגמה שלילית

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה שלילית – כשברקע נרשמו ירידות שערים בבורסות אסיה ואירופה, ובוול סטריט, על רקע החשש מ"אפקט דומינו" אשר יגרם בעקבות המשך החשש לקריסת הכלכלה היוונית. בנוסף, גם מתווה הגז המתגבש הוסיף לרכז תשומת לב בקרב המשקיעים.

אתמול, כזכור, החריף המשבר היווני אף יותר, ונראה כי כמעט ואין דרך למנוע את הכרזתה של יוון על חדלות פירעון מחר בלילה – עת תידרש יוון לשלם את חובה לקרן המטבע הבינ"ל, אשר עומד על 1.6 מיליארד יורו. נכון לשעה זו אין כל הסכמה או הידברות בין יוון לבין מדינות גוש היורו, ולכן קשה לראות את כספי הסיוע מועברים למדינה. בתאריך 5 לחודש יולי יערך ביוון משאל עם בו ידירשו התושבים לקבוע האם לקבל את דרישותיהן של מדינות היורו בכדי לקבל את חבילת הסיוע המדוברת, ועד אז צפויים הבורסה הבנקים היוונים להיוותר סגורים.

החשש מפני חדלות פירעון במשק היווני הביאה לירידות שערים ברחבי העולם. בורסות אירופה נסחרו בירידות חדות שהתמתנו בהמשך היום, כשבפריז איבדה הבורסה 2.4% מערכה ומדד הדאקס הגרמני נחלש ב-1.8%. גם בבורסות אסיה נרשמו ירידות חדות, ומדד הנייקי ירד ב-2.1%.


אך ירידות שערים אלו, כאמור, לא השפיעו באופן מהותי על המסחר בבורסה בתל אביב, שם המסחר ננעל במגמה שלילית קלה. מדד ת"א 25 נשאר סביב רמת הפתיחה, מדד ת"א 100 ירד ב-0.2% ומדד הבנקים נחלש ב-0.3%. מדד הנפט והגז התחזק ב-0.2%, מדד התקשורת ירד ב-1.9% ומדד הנדל"ן איבד 0.4% מערכו.

בגזרת המניות, כאמור, את עיקר תשומת הלב המשיכו לרכז מניות הגז, לאחר אישור מתווה הגז המדובר בממשלה אתמול ולקראת הבאתו להצבעה בפני הכנסת. מניות השותפות במאגר סיימו את יום המסחר כאשר רציו ירדה ב-0.5%, דלק קידוחים עלתה ב-1% ומניית אבנר הוסיפה 0.6% לערכה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן