ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות הקימו לובי אינטרנטי בוושינגטון

חברות הטכנולוגיה האמריקאיות מגיעות לוושינגטון. ענקיות הטכנולוגיה, ביניהן גוגל,אמזון, איביי, פייסבוק ואחרות הודיעו על הקמת קבוצת לובי בשם האיגוד האינטרנטי שתייצג אותן בדיונים על שינויים רגולטוריים ונושאים פוליטיים אחרים המשפיעים על שוק הטכנולוגיה בארה"ב. הקבוצה צפויה להתחיל את פעילותה היום. 

בין הנושאים בהן יטפל האיגוד: הקצאת אשרות כניסה לארה"ב עבור מהנדסים מכל העולם, התמודדות עם התעשייה הפיראטית וכן עניינים בתחום הפרטיות ואבטחת המידע. בראש האיגוד יעמוד מייקל בקרמן, לשעבר יועצו לענייני אנרגיה ומסחר של יו"ר בית הנבחרים האמריקאי. חברות נוספות שייקחו חלק באיגוד: לינקדאין, זינגה ויאהו.

פעילה במגוון מסגרות פוליטיות בארה"ב ואירופה | צילום: רויטרס

חברות וגוגל ופייסבוק בעבר הוציאו סכומי כסף גדולים על פעילות לובי בבית הנבחרים האמריקאי. בנוסף גם חברות וותיקות יותר בשוק, כמו מיקרוסופט נחשבות לפעילות מאוד בוושינגטון.  בימים אלה נמצאת חברת גוגל תחת חקירה בארה"ב ובאירופה בחשד לפעילות אנטי תחרותית. עקב כך, החברה מפעילה לוביסטים הפועלים למענה ברשויות להגבלים עסקיים בארה"ב ובאיחוד האירופי, בנציבות הסחר הפדרלית האמריקאית ובוועדת התקשורת של משרד המסחר האמריקאי. 

הלוביסטים של פייסבוק פועלים בנושאי פרטיות באינטרנט, רפורמות הגירה בארה"ב וכן בעניין הנפקות לציבור של מניות טכנולוגיות שונות.

הקמתו של האיגוד האינטרטי מדגימה את התחזקות הקשרים בין חברות הטכנולוגיה האמריקאיות השונות שנועד על מנת לחזק את השפעתן בנושאי מיסוי בענף וביטחון קיברנטי. לדברי בקרמן, "המודל הפתוח לפיו פועל האינטרנט שחרר לעולם יזמות חסרת תקדים בתחום וקובעי ההחלטות בארה"ב צריכים להבין שחשוב לשמור על החופש של החברות על מנת להבטיח את המשך התפתחותן ושגשוגן".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן