ענקית ההימורים האלקטרוניים 888 מזעזעת את השוק: הגישה הצעת ענק לחברת Bwin עבור מיליארד ליש"ט

ענקית ההימורים האלקטרוניים 888, הנמצאת בשליטת אנשי העסקים הישראלים אבי שקד ומשפחת בן יצחק, החלה במהלך אשר עשוי לזעזע את שוק ההימורים ברחבי העולם – שלושה חודשים בלבד לאחר שעסקת מכירתה לענקית ההימורים הבריטית "וויליאם היל" נכשלה. כזכור, בחודש פברואר האחרון דווח כי חברת הענק הבריטית הגישה הצעה לרכישת החברה עבור סכום שיא של 750 מיליון ליש"ט (מעל 4.5 מיליארד שקל) – אך העסקה נפלה מספר ימים לאחר מכן. על פי פרסומים שונים בעלי המניות בחברה ובראשם אבי שקד התנגדו לביצוע העסקה, ודרשו מחיר גבוה יותר משהציעה החברה הבריטית.

כעת, כאמור, בקושי 3 חודשים מאז אותה סערה, שוב עולה שמה של ענקית ההימורים אל הכותרות. הבוקר דווח בעיתון ה"סאנדיי טיימס" הבריטי כי 888 הגישה הצעת ענק לחברת Bwin הבריטית-אוסטרית, אשר נחשבת לאחד השחקנים הגדולים והמשמעותיים בשוק ההימורים האלקטרוניים המתפתח בעולם ומתמחה במיוחד בהימורי ספורט ברשת. על פי הדיווחים, 888 הציעה לשלם מיליארד ליש"ט עבור השליטה בחברה, אשר מונפקת בחלקה בבורסה בלונדון.

בדרך לזעזע את השוק? מבעלי 888 אבי שקד

כעת ממתינים כולם למוצא פיהם של ראשי חברת Bwin. אם אלו אכן יתנו "אור ירוק" למהלך, צפויה 888 להפוך לחברת ענק אשר תקרא תיגר על השליטה בשוק העולמי המתפתח, תחזיק בנתח שוק אדיר – ותמצא בנקודת זינוק מצוינת להמשך המאבק והרחבת נתח השוק. מדובר ב"מפץ גדול" של ממש בתחום ההימורים האלקטרוניים – אשר צפוי לשנות את יחסי הכוחות הקיימים בעולם ולשדרג את מעמדה של 888. רק לפני מספר ימים דווח כי חברת ההימורים GVC, אשר נחשבת לכוח מוביל בתחום הימורי הספורט באמריקה הלטינית, הגישה הצעה משלה לרכישת חברת Bwin, במיוחד על רקע הדיווחים על נסיון ההשתלטות של וויליאם היל על 888.

פרסמו גם את ריאל מדריד. bwin | צילום: מתוך ויקיפדיה

שוק ההימורים האלקטרוניים צומח בתקופה האחרונה בקצב אדיר, ונחשב לאחד התחומים הפורצים בעולם בשנים הקרובות – אשר צפוי להמשיך ולהרחיב את פעילותו שעה ששווקים רבים נוספים נפתחים בפני החברות השונות מדי יום. גם היציאה העולמית מהמשבר הכלכלי מחזירה שחקנים פרטיים רבים לקחת חלק בהימורים ברשת האינטרנט. בישראל, כידוע, הפעלת הימורים אלקטרוניים אסורה על פי חוק – אך הדבר לא מנע מאנשי עסקים ישראלים רבים לפעול בתחום – דוגמת חברת 888 או חברת פוקר סטארס שהקימו ישי ומארק שיינברג, ונמכרה כזכור לפני כשנה עבור כ-5 מיליארד דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן