עסקה של פעם בחיים: טבע מציעה לרכוש את מיילן תמורת 40 מיליארד דולר

ענקית התרופות הישראלית הודיעה היום על הצעתה לרכוש את כל המניות המונפקות של מיילן בעסקה המוערכת בשווי של 82 דולר למניה של מיילן, אשר תמורתה תשלם כ- 50% במזומן ו-כ 50% במניות. טבע מאמינה שהצעתה במזומן ובמניות תעניק לבעלי המניות של מיילן פרמיה משמעותית וערך מזומן מיידי, וכן פוטנציאל משמעותי ליצירת ערך עתידי באמצעות נטילת חלק בחברה חזקה יותר פיננסית ומסחרית.

מנכ"ל טבע. ארז ויגודמן | צילום: סיון פרג'

בטבע מאמינים כי ההצעה שלהם מספקת לבעלי המניות של מיילן אלטרנטיבה עדיפה להצעתה של מיילן לרכוש את פריגו. מדובר בהצעת רכש עוינת בה טבע מציעה פרמיה של מעל 20% על מחיר מניית מיילן. טבע מעוניינת להשלים את הרכישה עד סוף שנת 2015.

על פי טבע לחברה המאוחדת יהיו הכנסות משולבות לשנת 2014 של כ- 30 מיליארד דולר ורווח של 9 מיליארד דולר. ב- 2016, לחברה המאוחדת צפוי תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של מעל 6 מיליארד דולר. ב-2018 צפויה החברה להכניס תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של מעל 8.5 מיליארד דולר, הכנסות הגבוהות מ- 33 מיליארד דולר ו- רווח הגבוה מ- 13 מיליארד דולר.

ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל טבע: "הצעתנו תעניק לבעלי המניות של טבע יתרונות אסטרטגיים ופיננסיים אטרקטיביים במיוחד, ולבעלי המניות של מיילן תעניק פרמיה משמעותית וערך מיידי עבור מניותיהם, וכן תאפשר להם ליהנות מפוטנציאל הצמיחה של החברה המאוחדת, חברה שתעצב מחדש את העולם הגנרי ותמנף זאת על מנת ליצור עמדת מובילות בתעשייה הפרמצבטית כולה. יש לנו הערכה רבה לחברת מיילן, ואנו בטוחים שדירקטוריון מיילן ובעלי מניותיה יסכימו שההצעה מהווה אלטרנטיבה אטרקטיבית עבור בעלי המניות של מיילן על פני הצעת מיילן לרכישת פריגו".

ויגודמן המשיך "העסק של מיילן מהווה חיבור טבעי לעסק שלנו ומשלים אותו במידה רבה – חיבור שתי החברות יחד יספק לא רק את הערך הרב ביותר עבור בעלי העניין הפיננסיים שלנו, אלא גם יאפשר לנו לשרת טוב יותר מטופלים, לקוחות ומערכות בריאות ברחבי העולם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן