עסקת סבן-בן דב: מדד התקשורת קפץ ב-1.5%, גם פרטנר עלתה

שבוע המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום ביציבות עם נטייה למגמה חיובית על רקע סיום עונת הדוחות הפיננסיים לרבעון השלישי של 2012 בישראל והמשך אי הודאות לגבי המצוק הפיסקלי בארה"ב.

מדד ת"א 25 התחזק ב-0.2%, ומדד ת"א 100 ננעל ברמות הפתיחה. מדד הטכנולוגיה נחלש ב-1%, מדד הבנקים עלה ב-0.7% ומדד התקשורת קפץ ב-1.5%. מדד הנפט והגז הוסיף 0.4% לערכו.

וול סטריט ננעלה ביום שישי ביציבות כשמדד הדאו ג'ונס, מדד ה-S&P 500 ומדד הנאסד"ק נסחרו סביב רמות הפתיחה. בסיכום השבועי הוסיף הדאו ג'ונס 0.1% לערכו, ה-S&P 500 התחזק ב-0.5% ומדד הנאסד"ק רשם עלייה של 1.3%. בסיכום חודשי הוסיף מדד הנאסד"ק 1% לערכו, מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.5% ומדד ה-S&P 500 התחזק ב-0.3%.

באירופה פורסם ביום שישי כי שיעור האבטלה בגוש האירו עלה בחודש אוקטובר לשיא חדש – 11.7%, בהתאם לתחזיות האנליסטים. זאת לאחר שבחודש ספטמבר עמד שיעור האבטלה על 11.6%. 

צילום: IngImage A.S.A.P

חבילת הערוצים הצרה יוצאת לדרך: HOT ו-yes ישיקו חבילות ערוצים צרות, עבור צרכנים קלים יותר של התכנים. שתי החברות יציעו חבילות בנות 16 ערוצים, במחיר של 129 שקל בחודש, אולם עבור מנויי HOT, לאחר 18 חודשים יעלה מחיר החבילה ל-149 שקל בחודש. מניית HOT נחלשה ב-0.5%, מניית בזק החברה האם של yes הוסיפה 1% לערכה ומדד התקשורת התחזק כאמור ב-1.5%.

חברת אי.די.בי אחזקות, שנמצאת בשליטת נוחי דנקנר, עלתה ב-3%, לאחר שפרסמה ביום שיש את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2012. החברה צמצמה את הפסדיה ברבעון השלישי מ-1.7 מיליארד שקל ל-20 מיליון שקל, בעיקר הודות למכירת כלל תעשיות, אך בדומה לרבעון הקודם, הוסיפו רואי החשבון של החברה הערת "עסק חי" לדוחות, בהם הם מביעים ספק בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי. עם זאת הדגישה החברה כי היא "בעלת יכולת להמשיך ולפעול במהלך עסקיה ובמסגרת זו לפרוע את התחייבויותיה".

היום ייצא דנקנר לארגנטינה כדי לקדם עם אדוארדו אלשטיין את מימוש האופציה להשקעה של 75 מיליון דולר נוספים בגנדן. הרשות לניירות ערך התנתה את יציאתו של דנקנר מהארץ בהפקדת ערבות של 3 מיליון שקל ובהתחייבות לשוב לארץ בתום יממה אחת בלבד.

בסוף השבוע נחתמה עסקת פרטנר, לאחר שהצדדים נועדו בהונג קונג וסיכמו את הפרטים האחרונים. איש העסקים חיים סבן רכש כ-30% מהחברה בעוד אילן בן דב וסקיילס (החברה האם של פרטנר) נשארו עם 15%. מניית פרטנר מתחזקת כעת ב-3%.

סבן שילם 80 מיליון דולר ונטל על עצמו חוב של 300 מיליון דולר שסקיילקס חייבת לקרן האצ'יסון. במסגרת ההבנות בין הצדדים נטל סבן על עצמו את החוב של פרטנר כלפי האצ'יסון ההונג-קונגית. החוב ייפרש לשבע שנים תמורת חיזוק ביטחונות והעלאת הריבית, ובמסגרתו יזרים סבן כ-250 מיליון שקל לתוך סקיילקס בכדי לסייע לה בפירעון חובותיה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן