עשירים ברגע: סטטיסטיקאים גילו נכסים בשווי 338 מיליארד דולר

האזרחים באוסטרליה הפכו בין רגע לעשירים יותר. הלשכה האוסטרלית לסטטיסטיקה פרסמה תיקון לדוח נכסי משקי הבית במדינה בסוף חודש מארס לפיו שווי הנכסים הכולל הסתכם ב-3.2 טריליון דולר, זאת לעומת הסכום המקורי שהיה 2.7 טריליון.

משמעות התיקון היא תוספת של 15 אלף דולר לכל אחד מ-2.26 מיליון התושבים החיים באוסטרליה. תיקון זה הגיע לאחר שהלשכה "גילתה" מספר רב של נכסים שלא הוערכו על פי שוויים האמיתי וכן מניות רבות של תושבים בחברות ותאגידים פרטיים. בסך הכל ההון העצמי הכולל של תושבי אוסטרליה גדל כתוצאה מהתיקון ב-338 מיליארד דולר. בנוסף, גם סך כל הנכסים הפיננסיים במדינה עלו ל-3.2 טריליון דולר, זאת לעומת 78 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מתוך הנכסים שנמצאו, 702 מיליון דולר הוחזקו כפקודונות בבנקים. הבנקים באוסטרליה ניהלו תחרות ביניהם על חשבונות החסכון של הציבור, זאת בשעה שהאזרחים תגברו את מאמציהם לחסוך מחשש להחרפת המיתון העולמי. כתוצאה מכך, מאז שנת 2007 גדל הכסף המוחזק בפקדונות ב-270 מיליאארד דולר, עלייה של כ-60%. 

תוספת פתאומית של כ-15 אלף דולר להון העצמי | צילום: רויטרס

בנוסף ללקוחות גם החסכונות בקרנות הפנסייה גדלו ב-15%. על פי הלשכה לסטטיסטיקה מדובר בזינוק הגדול ביותר בתולדות המדינה. 

בסוף חודש יוני, החזיקו חברות פרטיות באוסטרליה כ-411 מיליארד דולר בפקדונות ובמזומנים, עובדה שככל הנראה אחראית לירידה בבקשות להלוואות לעסקים בשנים האחרונות. 

בעקבות התוספת להון העצמי, גדל גם היחס בין החוב של משקי הבית לנכסים הנזילים ועמד על 129.1%, זאת לעומת 170.1% בתקופה המקבילה אשתקד. 

בעקבות החרפת ההאטה בכלכלה העולמית, גבר החשש כי משקי הבית באוסטרליה יהיו חשופים יותר לפגיעה מגורמים שונים, גכון עלייה בשיעור האבטלה במדינה, אשר כיום נמצא ברמה הנמוכה של 5.1%. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן