פגישה מסתורית בין אפל למנכ"ל טסלה מוטורס מציפה את השוק בספקולציות

בעוד אפל עדיין בוחנת את דרכה אל שווקים חדשים במטרה להגדיל את קהל הלקוחות שלה, אחד התחומים הלוהטים במיוחד בשנים האחרונות שעשוי לשמש כיעד הבא של החברה הוא תחום ניטור הבריאות, אשר נשלט כיום על ידי צמידי הניטור של Jawbone Up Nike Fuelband, Fitbit ומכשירי מעקב נוספים המאפשרים למשתמש לדלות נתונים מעניינים אודות הגוף והפעילות היום-יומית שלו.

החזון של אפל: מכוניות חכמות וניטור בריאות

הדיווח האחרון בנושא מגיע מה-San Francisco Chronicle, אשר מפרסם כי אפל מחפשת להתרחב בשני תחומים מרכזיים – מכשור רפואי ומכוניות. השמועות האחרונות מדברות על כך שהחברה עובדת עם המהנדס ומומחה האודיו טומלינסון הולמן במטרה לפתח מכשיר אשר יוכל לחזות התקפי לב – על ידי האזנה לסאונד המתקבל מזרימת הדם של המשתמשים. כמו כן, ה-Chronicle דיווח על פגישה מעניינת במיוחד שנערכה בין אדריאן פריקה, ראש תחום המיזוגים והרכישות באפל עם אילון מאסק, מנכ״ל חברת הענק טסלה מוטורס – ואחד היזמים המעניינים ביותר בעולם, אשר הביא לעולם חברות דוגמת פיי-פל וספייס איקס. בעוד שמועות שונות דיברו על רכישה פוטנציאלית של טסלה על ידי אפל, שמועות אחרות דיברו דווקא על שיתוף פעולה בתחום המכוניות, אך עדיין לא עלתה תמונה מספיק ברורה מהשיחות הללו.

אלון מסק, מנכ"ל טסלה מוטורס. בדרך לשיתוף פעולה מפתיע? | צילום: רויטרס

כאמור, זוהי אינה הפעם הראשונה בה אנחנו שומעים כי בקופרטינו מתעניינים בתחום הרפואה. בשבועות האחרונים התפרסם דיווח ב-New York Times, בנוגע לפגישה שנערכה בין בכירים מטעם אפל ונציגים מטעם ה-FDA, העוסקים בין היתר בניהול בריאות בתחום הרדיולוגיה, לצד נציגים נוספים העוסקים במדיניות, תכנון וחקיקה. הדיווח זכה לחיזוק נוסף מאתר 9to5Mac, אשר פרסם כי אפל עובדת על אפליקציית בריאות מובנת ב-iOS 8, שתקרא HealthBook. האפליקציה החדשה תיקח אלמנטים עיצוביים מאפליקציית Passbook ותהיה מסוגלת לנטר ולעקוב אחר נתוני בריאות מצד המשתמש, כגון מספר הצעדים שצעד, הקלוריות שנשרפו והקילומטרים שעבר בסך הכל.

חשוב לציין, כי כבר עכשיו החיישנים הקיימים בשבב ה-M7, הקיים במכשיר האייפון 5S והאייפד Air, מסוגלים לעקוב אחר צעדיו של המשתמש. אך החיישנים הללו אינם מסוגלים לעקוב אחר כלל הסממנים האחרים שהאפליקציה עתידה להציע. לכן, סביר להניח שהאפליקציה תגיע עם אביזר פיזי שהמשתמש יתבקש לענוד, כגון שעון חכם או צמיד חכם. לעומת זאת, ההשלכות האפשריות של הפגישה בין פריקה לאילון מאסק והרצון העז של אפל להיכנס חזק יותר אל תחום המכוניות, עדיין לא ברורים לגמרי. מה שבטוח זה שבזמן שגוגל נמצאת בשופינג מטורף, רוכשת חברות רובוטיקה וגלאי עשן ומקימה בו זמנית חברות לריפוי מחלות חשוכות מרפא, עדיין אסור להספיד את היריבה הגדולה שלה, וסביר להניח כי המהלכים הבאים של אפל יהיו מעניינים ומפתיעים במיוחד.

 

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

צפו בניסוי: האם הפרסום בפייסבוק באמת עובד?

המעצב של נייק: "נעלי בחזרה לעתיד עם שרוכים נשרכים ב-2015"


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן