פגישת נתניהו ולפיד להצגת עיקרי התקציב נדחתה למחר

שר האוצר, יאיר לפיד, נפגש הלילה עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני. בהסתדרות מסרו כי היתה פגישה עניינית שהתנהלה באווירה טובה, וכי בקרוב יתקיימו פגישות נוספות. פגישתו של לפיד עם ראש הממשלה נתניהו, בו צפוי היה שר האוצר להציג את עיקרי הקיצוצים נדחתה למחר.

סגן שר האוצר, מיקי לוי דיבר הבוקר בראיון לגלי צה"ל. "לפיד עסוק 18 שעות ביממה בגיבוש התכנית הכלכלית", אמר לוי. "כשהיא תגובש הוא יעמוד מעל דוכן הכנסת ויבהיר אותה".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

על הפגישה עם יו"ר ההסתדרות אמר לוי: "כלל הצדדים מבינים שאנחנו לקראת משבר ושצריכים להיעשות צעדים כדי לפתור אותו. אם לא נעשה את הצעדים האלה נצטרך לעשות צעדים כואבים יותר בעתיד. אני מעריך שהשניים מדברים מתוך הבנה שדרושה תכנית מגובשת בהסכמת כלל המעורבים".

לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

"אנחנו הולכים לקראת הגבלת ההוצאה הממשלתית", הוסיף לוי. "נגבש יחד עם ההסתדרות תכנית ריאלית כדי להוציא את המשק הישראלי מהמצב שהוא נמצא בו. נגביל את הוצאות הממשלה כי אין דרך אחרת. אבל ההורדה הרוחבית היא הורדה קלה מאוד, נבחן כל דבר לגופו של עניין".

"אני עדיין לא יכול לפרט את כל הצעדים לפני שהונחו על שולחן ראש הממשלה", סיכם לוי. "תקציבים סקטוריאליים יבחנו. לפיד ייפגש עם נתניהו, וכלל הסעיפים יונחו כהצעה על שולחנו. לא פשוט להיות באוצר, אבל אני נהנה מכל רגע".

מתיחות נרשמה אתמול בין שר האוצר לבין פקידי משרדו בעקבות יו"ר התאחדות הדטודנטים כי הוצב אולטימטום להעלאת שכר הלימוד. אתמול נפגש לפיד גם עם יוני רגב סגן ראש התקציבים באוצר אשר טען כי לא הוצב אולטימטום שכזה. יו"ר התאחדות הסטודנטים, אורי רשטיק, טוען לעומת זאת כי הוא עומד מאחורי הדברים שכתב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן