פותחים את הארנק: איזה ח"כ נמצא באוברדראפט של 15 אלף שקל?

במרבית מדינות העולם המתוקנות מוטלת על הבוחרים בקריירה ציבורית חובת פרסום הצהרות הון, שנועדה להבטיח טוהר שלטון. במדינתנו, לעומת זאת, אוספת אמנם כנסת ישראל את ההצהרות הללו מחבריה, אך מתעקשת לשמור אותן לעצמה בלבד.

במסגרת דירוג הפוליטיקאים השנתי של פורבס, פנינו באופן אישי ל-120 חברי הכנסת והצענו להם לחלוק עמנו ועם הציבור את מצבם הכספי. רק שבעה נאותו להשתתף ביוזמה.

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', מסרה לידינו את הצהרת ההון שהגישה השנה לכנסת. בבעלותה מחצית מדירת המגורים בתל אביב בשווי 434 אלף שקל בערכי 2001 (על פי הערכות שווה היום הדירה כ-2 מיליון שקל), תוכניות חיסכון, פקדונות לזמן קצר וקרנות בשווי 471 אלף שקל, ומנגד הלוואה מבנק טפחות בהיקף 207,343 שקל, ומשיכת יתר של כ-15 אלף שקל.

יו"ר הכנסת לפורבס: "כשהון ושלטון מתערבבים – כדאי שהציבור יידע כמה הפוליטיקאים שלו שווים"

לרשימה המלאה – דירוג הפוליטיקאים העשירים בישראל

"שקיפות מהסוג שאני מציעה היא בהחלט אחד הכלים לייצר מערכת פוליטית נקייה יותר. כך הציבור יכול לשפוט בעצמו אם לאדם שהוא בוחר בו יש ניגודי אינטרסים", מסבירה יחימוביץ', המקדמת הצעת חוק שתחייב נבחרי ציבור ובעלי תפקידים ציבורים ומוניציפליים להגיש תצהיר המפרט את כלל נכסיהם.

"שקיפות היא אחד הכלים למערכת פוליטית נקייה. יחימוביץ' | צילום: מרק ישראל סלם

"לא יזיק גם שהציבור ידע איזה היקף של עושר יש לאדם שנדרש להחליט החלטות הנוגעות לשכרו של האזרח, למסים שהוא משלם וליוקר המחיה שלו", היא מוסיפה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, דיווחה לנו כך: "אני מנהלת חשבון בנק משותף עם בן זוגי פסח בבנק דיסקונט, וקרן הפנסיה שלי מנוהלת בהראל. כמו כן יש לי מספר פקדונות שמנוהלים במגדל שוקי הון. מבחינת אחזקות ותיקי השקעות – אין לי שום אחזקות משמעותיות בשום חברה ציבורית. לבן זוגי תיק השקעות בסיסי וסולידי שמנוהל על פי המלצות יועצת ההשקעות בבנק שלנו, וכולל פיזור אחזקות סטנדרטי של מניות, אג״ח, קרנות נאמנות וכיוצא בזה".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), דיווח לנו על דירה שבבעלותו בכפר אדומים, חסכונות, קרן השתלמות, וקופות גמל בהיקף של כ-500 אלף שקל, משכנתה בגובה של כ-400 אלף שקל והלוואה נוספת של 9,000 שקל ל"אנרגיית שמש". כמו כן יש בבעלות המשפחה מכונית דיהטסו סיריון (בנוסף למכונית שניתנת על ידי הכנסת), והוא מקבל קצבת נכות מצה"ל בסך כ-1,000 שקל בחודש. הפנסיה של בת זוגו עומדת על כ-2,000 שקל בחודש.

הלוואה של 9,000 שקל ל"אנרגיית שמש". ח"כ אורי אריאל | צילום: יח"צ

ח״כ נינו אבסדזה (קדימה) דיווחה לנו על דירת קרקע 3.5 חדרים שבבעלותה ביישוב צור יגאל, קרן השתלמות וקופת גמל שפתחה בכניסתה לתפקיד בכנסת לפני כשנתיים, מכונית מיצובישי כריזמה מודל 2003, פנסיה של בן הזוג בגובה כ-4,000 שקל בחודש והלוואה של כ-50 אלף שקל שלקחה בבנק.

ח״כ איברהים צרצור (רעם-תע״ל) דיווח לנו על דירה אחת בבעלותו, קרן השתלמות שיתרתה נמשכה לפני כחודש לכיסוי חוב לבנק, קופת גמל, והלוואה בגובה של כ-100 אלף שקל לבנק לאומי בכפר קאסם. כמו כן מקבל ח"כ צרצור פנסיה מעיריית כפר קאסם, שם שימש בעבר בתפקיד ראש העיר.

דירה בשווי 2.2 מיליון שקל. עינת וילף | צילום: יח"צ

ח"כ שכיב מוראד שנאן (עצמאות) דיווח למערכת פורבס כי הוא מתפרנס ממשכורת של הכנסת בלבד ואין לו כל הון נוסף פרט לדירה ול-4.5 דונם אדמה חקלאית, אשר ירש מאביו.

ח"כ עינת וילף (עצמאות) דיווחה על דירה בתל אביב, הנמצאת בבעלותה, שאת מחירה היא מעריכה בכ-2.2 מיליון שקל. כן יש לה חסכונות פנסיונים וקרנות בהיקף של כ-570 אלף שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן