פותחים שבוע בסימן אדום: נעילה שלילית בבורסה בתל אביב

היום הראשון לשבוע המסחר בתל אביב ננעל בירידות שערים, על רקע השפל במחירי הנפט אשר גורם לאי יציבות פיננסית של השווקים בעולם. בעקבות כך ננעלו בסוף השבוע המדדים המובילים בארה"ב, אסיה ואירופה במגמה שלילית. אצלנו טאואר, טבע, פריגו ונייס ריכזו עניין לאחר שחזרו מניו יורק עם פערים שליליים, ומניות שותפויות הגז קפצו בעקבות מסמך הבנות שנחתם בין טורקיה לישראל, אשר יגביר את הפוטנציאל לשיתוף פעולה, לרבות מכירת הגז הטבעי.

בסוף השבוע ננעלה הבורסה בוול סטריט בנפילות של עד 2.1% על רקע הירידה המתמשכת במחירי הנפט, וגם באירופה ואסיה נרשמו ירידות. זאת למרות המגמה החיובית שנרשמה עקב החלטתו ההיסטורית של הפד בארה"ב בחמישי על העלאת הריבית ל-0.25%.

הדאגה לגבי מחירי הנפט הגיעה אלינו בפתיחת שבוע המסחר, כאשר מדד ת"א 25 ירד ב-1.5%, מדד ת"א 100 איבד 1.3% מערכו ומדד הבנקים נחלש ב-1.7%. מדד התקשורת ירד ב-1.6%, מדד הנדל"ן נחלש ב-1.2% ומדד הנפט והגז הוא היחיד שרשם עליות היום, והתחזק ב-1.3%.

לאחר ששבוע שעבר אושר מתווה הגז על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולמרות שלאחרונה הודיעה מצרים על הקפאת המגעים לרכישת הגז הישראלי – מסתמן כי טורקיה תהפוך לקונה פוטנציאלית. זאת על רקע חתימה על מסמך הבנות להפשרת היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לטורקיה. מניות שותפויות הגז המקומיות מתחזקות בתגובה, וגם זאת למרות הירידה כאמור במחירי הנפט: דלק קידוחים טיפסה ב-2%, רציו נסקה ב-3.7% ואבנר קפצה ב-2.7%.

לעומת זאת, מניות החברות הישראליות שחזרו מניו ירוק עם פערים שליליים יורדות עתה, כאשר טאואר נפלה ב-3%, טבע נחלשה ב-0.3%, פריגו צללה ב-2.4% ונייס צנחה ב-2%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן