פייסבוק חשפה ממשק חדש לסמארטפון: "האדם יהיה במרכז"

השמועות, או לפחות רובן, התבררו כנכונות: במסיבת עיתונאים ממטה החברה בקליפורניה חשף הערב מנכ"ל פייסבוק, מרק צוקרברג, את ממשק ההפעלה למכשירים מבוססי אנדרואיד בשם home, אשר מתמקד ביישומים של פייסבוק.

במקביל, השיקה חברת HTC סמארטפון בשם first, אשר יהיה הראשון שיכלול את הממשק החדש בצורה מותאמת. צוקרברג הוסיף כי מערכת home תהיה זמינה למשתמשי מכשירים רבים של אנדרואיד, בהם גם מכשירים הגלקסי הנפוצים, כבר ב-12 באפריל.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

צוקרברג, הערב במסיבת העיתונאים | צילום: רויטרס

"זה יכול להיות שינוי ביחסים שיש לנו עם הסמארטפונים. יותר מ-30 שנה המכשירים סבבו סביב משימות, ו-'home' שם אנשים קודם ורק אח"כ אפליקציות", אמר צוקרברג, והודה למעשה כי החברה מתעתדת לבנות את הקשר העתידי עם משתמשיה באמצעות הסמארטפונים ולא באמצעות המחשב האישי.

המשתמשים יוכלו לווותר על הכניסה לחשבון הפייסבוק שלהם באמצעות אפליקציה, ולמעשה יכנסו לחשבונם ללא ביצוע כל פעולה. כך יוכלו לקבל עידכונים, לכתוב מסרים ולהעלות תמונות בצורה ישירה, ללא לחיצה על אפליקציה מסוימת. מניית החברה מזנקת נכון לשעה זו ב-2.9%.


צילום מתוך סרטון שהציגה החברה באירוע

ההערכות המוקדמות דיברו על כך שפייסבוק מעוניינת להביא את המשתמש מקליק אחד ל-0 – לא עוד אפליקציה בשורה אלא להיות השורה עצמה, כלומר שמשתמשי הסמארפונים יגיעו לפייסבוק בלי לחיצות ובלי מחיצות.

בעצם השירות עצמו, כך נחזה, יעלה כאשר הסמארטפון נפתח וכך המשתמש לא צריך לנקוט ולו בפעולה הכי קטנה בשביל לגלוש בשירותי הרשת החברתית. החברה רצתה על פי התחזיות לבטל את אותו הקליק הפשוט והזניח ובכך להבדיל את עצמה מהאפליקציות האחרות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן