פייסבוק לגיל הרך: פותחת את הגישה לילדים מתחת לגיל 13

העיתון האמריקאי, הוול סטריט ג'ורנל, מדווח כי בימים אלה פועלת פייסבוק לשנות את הגיל המינימלי של המשתמשים בה. על פי הדיווח, עובדים ברשת החברתית על פיתוח טכנולוגיה שתאפשר לילדים מתחת לגיל 13 לגלוש באתר בצורה בטוחה, תחת השגחת הוריהם. מטרת החידוש, לפתור בעיות בהגדרות הפרטיות של הרשת וכן להגדיל רווחים ממקורות פרסום לקהל היעד החדש.

המנגנון החדש שבוחנת פייסבוק כולל, בין היתר, חיבור בין חשבונות הילדים לאלה של הוריהם, מה שיאפשר למבוגרים לפקח על האפליקציות בהם משתמשים הילדים ולאשר חברויות שלהם עם משתמשים אחרים ברשת. במסגרת המנגנון זה, תוכל פייסוק לגבות תשלום ממהורים על תכנים, אפליקציות ומשחקים שונים מחשבונות ילדיהם.  

מתן גישה מאובטחת לילדים לאתר, עשויה לפתור עבור פייסבוק את אחת הבעיות העיקריות שלה עם הגדרות הפרטיות ברשת. עד היום, ילדים מתחת לגיל 13 שרצו להירשם כמשתמשים ברשת החברתית, הצליחו לזייף את אישור ההורים הנדרש לשם כך, על פי החוק הפדרלי בארה"ב. בידיעה כי מניעת בעיה זו היא כמעט בלתי אפשרית בשל אופי הגלישה באינטרנט, בפייסבוק טוענים כי אין להם ברירה, אלא לחפש דרך לעקוף את הבעיה ולאשר שימוש של ילדים ברשת. עוד נמסר מהחברה כי פיתוח הטכנולוגיה החדשה נעשה בשיתוף עם גורמי הרגולציה ומקבלי החלטות בארה"ב.

על פי הדיווח, החלטת פייסבוק לאפשר גלישה בטוחה לילדים ברשת, נובעת מריבוי המחקרים שפורסמו בשנתיים האחרונות אודות כמות המשתמשים מתחת לגיל 13 הפועלים באתר ומזייפים את גילם. על פי מחקרים אלה, מדובר בכ-7.5 מיליון ילדים ברחבי העולם המשתמשים ברשת כיום, מתוכם 5 מיליון ילדים מתחת לגיל 10.  


במסגרת פיתוח המנגנון החדש, נמצאת פייסבוק במגעים עם גורמים שונים בתחום הבידור המספקים מוצרי תוכן לילדים בניסיון ליצור שיתופי פעולה שיעודדו ילדים להשתמש בטכנולוגיה המאובטחת. בין הגורמים הנמצאים במשא ומתן עם הרשת החברתית, גם חברת וולט דיסני הפופולרית. להערכת הרשות להגנת הצרכן בארה"ב, הפועלת בשיתוף עם פייסבוק במסגרת הפרוייקט, פיתוח המנגנון הבטיחותי צפוי להסתיים בחודשים הקרובים.

צילום: inimage

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן