פייסבוק מתפשרת: תשלם 10 מיליון דולר לצדקה כדי ליישב תביעה

במסגרת פשרה בתביעה משפטית, הסכימה פייסבוק לשלם 10 מיליון דולר למטרות צדקה שונות בארה"ב. הפרשה, שפורסמה לראשונה בסוף השבוע החלה כאשר חמישה משתמשי הרשת החברתית מקליפורניה תבעו את הרשת על שימוש לא חוקי בפרטיהם האישיים ותמונותיהם. על פי המסמכים שפורסמו במסגרת פרשה, פייסבוק מסרה את המידע האישי, הכולל שמות המשתמשים, תמונות פרופיל ופרטי מידע שנמצאו בעמודיהם האישיים באתר לברות מסחריות מבלי ליידע אותם על כך או לשלם להם. 

המפרסמים שקיבלו את המידע מפייסבוק, פרסמו את פרטיהם של המשתמשים בדפים בהם גלשו חבריהם בתוך הרשת החברתית, כחלק מאסרטגיית שיווק מוכרת באתר. החברה המפרסמת למעשה מיידעת את חבריו של המשתמש על כך שעשה לייק לעמוד שלה בפייסבוק במטרה למשוך לייקים נוספים מהם. 

התביעה הייצוגית נגד פייסבוק הוגשה על ידי חמשת המשתמשים בסן חוזה בקליפורניה ועל פי הערכות מתייחסת לאחד מכל חמישה מגולשי הרשת החברתית. במידה ולא הייתה פייסבוק מסכימה להתפשר, היא ככל הנראה הייתה צריכה לשלם מיליארדי דולרים כפיצוי לכל התובעים. 

במהלך המשפט, צוטט מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג באומרו כי פרסום לייקים נחשב כיום ל"גביע הקדוש" של הפרסום האינטרנטי. בנוסף, סמנכ"לית החברה, שריל סנדברג, אמרה כי שיטת פרסום זו בפייסבוק יקרה פי שניים מכל השיטות האחרות ושווה למפרסמים סכומי כסף גדולים. 

השופט המחוזי, לאקי קו אמר כי התובעים הוכיחו כי נגרם להם נזק כלכלי בכך שתמונותיהם ושמותיהם פורסמו בפייסבוק ללא ידיעתם ואף הוסיף כי "בקליפורניה נקבע זה מכבר כי יש להגן על הפרט מפרסום פרטיו ושיקולי הלייקים שלו בפומבי ללא אישורו". לאחר פרסום תוצאות התביעה, ירדה מניית פייסבוק בוול סטריט ב-21% ומחירה הסתכם ב-30.1 דולר. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן