פייסבוק עקפה התחזיות: מתחרה רק נגד עצמה

פעם נוספת פייסבוק עקפה את התחזיות, ובהרבה. החברה דיווחה הלילה על הכנסות של 2.9 מיליארד דולר – קפיצה של 66% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ועל רווח של יותר ממיליארד דולר. "היה לנו רבעון טוב", ניסח צוקרברג בפשטות.

גם במספר המשתמשים רשמה פייסבוק עליה והגיע ל-1.3 מיליארד. מדובר בעליה של 14% מתחילת השנה. בכלל, נראה שהבעיות היחידות שיש לפייסבוק הן אלה שהיא מייצרת לעצמה: לפני שנה בדיוק, נאלץ מרק צוקרברג לענות על שאלות קשות בדבר תופעת בריחת המשתמשים הצעירים מהרשת החברתית. אך נראה שהדאגות האלה לא היו מוצדקות וגם כיום, פייסבוק היא עדיין הרשת החברתית הפופולרית היותר בקרב בני נוער (ואחריה אינסטגרם, הנמצאת בבעלות פייסבוק).


פייסבוק היחידה שרשמה עליה בהפניית תנועה אל אתרים בין הרבעון הראשון לשני

רבעון אחר רבעון פייסבוק עוקפת את תחזיות האנליסטים, וצוברת לא מעט עודפי הכנסות. היא בקושי החלה להפיק תועלת כלכלית מהרכישות של ווטס-אפ ואינסטגרם, ועושה את צעדיה הראשונים בעולם המסחר האלקטרוני (עם כפתור ה-"קנה" החדש שיצורף לפוסטים).

תחרות? פייסבוק היתה הרשת החברתית היחידה מתוך 8 הגדולות שהצליחה לנווט יותר תנועה לאתרים ברבעון השני מאשר בראשון. אם לא היה לנו את סיפור הניסויים הפסיכולוגיים שערכה פייסבוק על כ-700 אלף משתמשים, נראה כי הדיווח הרבעוני שלה היה יכול להיות משעמם במיוחד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן